U pitanju je dvokolosečna pruga od Resnika do Velike Plane. Dužina deonice je 84 kilometara i ona se nalazi na trasi železničkog Koridora 10.
CRBC trenutno priprema procenu troškova izgradnje nove dvokolosečne pruge Resnik - Klenje - Mali Požarevac - Mala Krsna - Velika Plana, rečeno je Tanjugu u Ministarstvu građevinarstva.
Sa CRBC je nedavno potpisan Memorandum kojim je predviđeno unapređenje kapaciteta na deonicama pruge od Beograda do Niša, Preševa i granice sa Severnom Makedonijom. U Ministarstvu kažu da se sprovode pripremne aktivnosti za realizaciju tog projekta, kao i da je procenjena vrednost investicije 340 miliona evra.
Predlozi kompanije CRBC pokazaće u kojoj meri je u odnosu na ekonomsku opravdanost projekta moguće uvećati maksimalne projektovane brzine na toj deonici.
Prvu fazu projekta pruge činiće rekonstrukcija i izgradnja dvokolosečne pruge Resnik - Klenje - Mali Požarevac u dužini od 26 km.
Druga faza projekta obuhvata rekonstrukciju i izgradnju dvokolosečne pruge Mali Požarevac - Velika Plana u dužini od 58 km.
Projekat podrazumeva rekonstrukciju postojeće pruge i izgradnju novih deonica dvokolosečne pruge, rekonstrukciju i modernizaciju signalno - sigurnosnih i telekomunikacionih uređaja i postrojenja, rekonstrukciju postojećih i elektrifikaciju novih koloseka pruge, izgradnju i rekonstrukciju tunela, mostova i vijadukta i drugo.
Kako se radi o delimično novoj trasi potrebno je izvršiti i snimanje i anliziranje stabilnosti terena kako bi buduća trasa imala povoljnije parametre eksploatacije i održavanja, u poređenju sa postojećom jednokolosečnom prugom preko Mladenovca.
Generalnim projektom rekonstrukcije i modernizacije pruge Beograd - Mladenovac - Niš - Preševo - granica Severne Makedonije zaključeno je da je vođenje trase nove dvokolosečne pruge od Resnika do Velike Plane preko Malog Požarevca i Male Krsne povoljnije, iz razloga zaobilaženja postojećeg tunela, klizišta i velikog uspona, čije bi proširenje bilo skupo i radovi gotovo nemogući pod saobraćajem.
Tako se buduća dvokolosečna pruga direktno vezuje za postojeću prugu prema Majdanpeku i Smederevu gde će preko stanice Mala Krsna imati direktnu vezu i sa novom lukom na Dunavu.
U Ministarstvu napominju da je priliv robe za transport železnicom neuporedivo veći u odnosu na region Mladenovca. Troškovi održavanja pruge preko Mladenovca značajno su veći zbog klizišta u brdskom delu i nestabilnog zemljišta u nizijskom delu trase.
Takođe, analizom projektnih parametara uočeno je da je trasom modernizovane pruge preko Mala Krsne moguće na oko 50 odsto dužine postići brzine preko 120 km na sat.
U ovoj fazi deonice preko Mladenovca nisu planirane za rad i akcenat je stavljen na izgradnju dvokolosečne pruge Resnik - Klenje - Mali Požarevac - Mala Krsna - Velika Plana. Takođe, navode da rekonstrukcija deonica preko Mladenovca nije poverena CRBC-u niti bilo kojoj drugoj kompaniji.
Infrastruktura železnice Srbije je preostale deonice, tokom redovnog održavanja, pripremila za preuzimanje kompletnog tranzitnog saobraćaja.
Remont deonice Jajinci - Mala Krsna je započet 15. maja i izvodi se uz potpunu obustavu saobraćaja. Rekonstrukcija je predviđena uz poboljšanje trase za odvijanje saobraćaja brzinama do 120 km na sat, a i 160 km na sat gde je to moguće.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 3
@ amer
https://www.nytimes.com/2018/01/01/world/asia/china-kazakhstan-silk-road.html
@ amer
amer
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar