Rodić: Loše izvedeni radovi na Koridoru 10 skupo će nas koštati, biće još pukotina

Nedavno otvorena deonica Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru već je prtetrpela oštećenja u vidu pukotina na asfaltu, dok se na istočnom kraku Koridora ruši izgrađeni nasip zbog, kako kažu, sleganja tla. Goran Rodić iz Građevinske komore Srbije upozorava da će Srbiju skupo koštati loše izvedeni radovi i to što tendere dobijaju najjeftinije ponude.
Nasip preko koga prolazi novi autoput Niš-Dimitrovgrad između Niša i Proseka, morao je potpuno da bude srušen, zbog loše podloge. U Koridorima Srbije su za N1 rekli da se nosivost tla promenila u odnosu na ispitivanja iz 2008. godine. 
 
Direktor za izgradnju JP "Koridora Srbije" Aleksandar Senić kaže da tada ništa nije ukazivalo da će se poslednja dva metra na površini pretvoriti u mulj.
 
Goran Rodić iz Građevinske komore Srbije rekao je za N1 da je za kvalitet puta odgovoran izvođač radova, iako potvrđuje da su kohezione sile donekle mogle da imaju uticaj na sleganje terena. Međutim, ukazuje i na to da se kod dobrih projekata radi ispitivanje sastava terena na osnovu čega se biraju materijali, pa čak i sam asfalt koji će se postavljati.
 
"Svuda u svetu se kao završni, habajući sloj stavlja liveni asfalt koji je mnogo otporniji na habanje, posebno kada se radi na mostovima. Vek jednog mosta produžava za 25 godina. Kod nas to nikada nije rađeno jer izvođači niti imaju tehnologiju, niti su to projektanti predvideli zbog cene. Ta jeftina cena koja se uzima u obzir kada se dodeljuje posao skupo će nas koštati", ističe Rodić.
 
On podseća da poslove na velikim infrastrukturnim projektima u Srbiji uglavnom dobijaju strane kompanije, a da se samo zbog cene angažuju neproverene firme. Dodaje da se uslovi tendera sastavljaju tako da domaće, proverene firme, nisu mogle ni da konkurišu, a da radove izvode kao kooperanti, odnosno podizvođači.
 
Sagovornik N1 kaže da Grdelička klisura i deonica na kojoj se gradi autoput ka Bugarskoj jesu složeni tereni i da je umesto postavljanja i jurenja rokova, mnogo bitnije da se put završi kvalitetno i da bude bezbedan.
 
"Sada, kada je kraj, ja ne bih određivao rokove, najbitnija je bezbednost. Neka se odradi kvalitetno i bezbedno da ljudi mogu normalno da idu. Glavni izvođač da li je imao validnu garanciju kojom može da pokrije ove troškove, to neka vidi država", kazao je Rodić komentarišući novonastale troškove i kašenjenje zbog rušenja nasipa na deonici Niš-Prosek.
 
Ističe da su ovi projeki veliko iskustvo kako treba da se radi i da najjeftinija cena nije uvek najpovoljnija, već može da ispadne najskuplja.
 
Komentarišući kritikovanje medija da se buka diže zbog dve naprsline, Rodić kaže da buka i treba da se diže, a izvođač radova treba da kaže kako je uradio asfalt.
 
"Mi smo uvek bili vrlo nevešti u spojnicama i ne urade se kako treba", odgovara Rodić na argument izvođača radova da je asfalt u Grdeličkoj klisuri popucao na mestima gde je dolazilo do prekida asfaltiranja.
 
On dodaje da će na problematičnim mestima na Koridoru 10 i dalje biti sleganja terena jer je to erozivno područje i da će pukotine nastaviti da se pojavljuju.
 
"Ne treba paničiti zbog toga. Ti putevi idu u eksploataciju i javljaće se pukotine. Održavanje tih svih puteva će mnogo da nas košta zbog loše izvedenih radova. Mnogo kilometara će da nas košta", ponavlja sagovornik N1.
  • AV

    30.07.2019 20:10
    Ministarstvo saobraćaja
    Podružnica AlanFord
    Mi radimo sporo, ali nekvalitetno!
  • Drum

    30.07.2019 13:55
    Tenderi su naš najveći neprijatelj. Problem je što na trenerima posao dobija onaj ko ponudi najnižu cenu, a taj ko ponudi najnižu cenu zna da to nije realna cena. Pošto nije realna cena, gledat će da uštedi gde god može i to nekako zamaže da izgleda kao da je sve uredno. Da li će potplatiti komisiju ili na neki drugi način nije bitno.
    Najviše se uštedi na materijalu. Smanji debljinu sloja za pola centa tucanika ili asfalta, pola centa nije mnogo, ali na količinu to su lepe cifre, a prikaže u papirima da je ugradio i tih pola centa. Bitumen za asfalt ubace lošijeg kvaliteta, naravno takođe zbog cene bitumena.
    Takođe podloga koja je loša i koj a bi trebala da se zameni, to se ne radi jer je skupo.
    I još jedna stvar gde se uštedi, na gorivu i satima rada npr. valjka. Pri nasipaju trebalo bi se nasuti 20, max 30 cm materijala, pa to da se zbije određenim brojem prelaska valjka. Ali naravno da bi se uštedilo, nasipa se i do metar, prelazi se valjkom manje puta nego što je potrebno. Rezultat je nedovoljno zbijen materijal, to se neće odmah videti, ali posle prve jače kiše i saobraćaja, ono što nije dovoljno sabijeno počet će se slagati i eto ti pukotina, grba i neravnina na putu.
  • Rastibudjilizovani

    30.07.2019 13:49
    Ha ha
    E ja sad bas iz inata necu ici tim autoputevima koje je igradio AV. Namerno cu ici onima sto su izgradili Tadic, Jeremic i Djilas. Molim samo kriticare iz fotelje da ovde postave auto-kartu tih puteva da znam kuda da idem. Hvala unapred.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija