Kada su vreli dani, Nemci, Belgijanci i Holanđani posipaju so po asfaltu. Potpredsednik Građevinske komore Goran Rodić za
RTS objašnjava da je to zato što so upija vlagu.
"Pošto je sam asfalt porozan, može kondenz da se javi u porama i onda se dešava proklizavanje i dolazi do deformacija. So upija vlagu i na neki način snižava površinsku temperaturu koja može biti i preko 70 stepeni", ističe Rodić.
Tako na zapadu čuvaju gotove puteve.
"U tim razvijenim zemljama kao što je Nemačka, habajući sloj je liveni asfalt, koji je bolji nego klasični, jer nije toliko porozan. On je idealan za mostove jer im samim tim i produžava vek. Mi ga ne upotrebljavamo, nemamo tehnologiju, niti firme rade liveni asfalt", dodaje Rodić.
Kolotrazi i udarne rupe koji su opasni za vozače, nastaju zbog slabe podloge, lošeg sastava asfalta, naročito u gornjem sloju, brze gradnje zbog kratkih ili obećanih rokova. I za kvalitet i stanje puteva odgovorni su izvođač i nadzor.
Kako navodi RTS, čelnici firmi za investiranje i izgradnju puteva u Beogradu nisu čuli za bacanje soli po asfaltu u leto, a nisu ni sigurni da je u pitanju samo so. U Institutu za puteve nisu upoznati sa novim metodama zaštite asfalta, dodavanjem soli. Do sada nisu ispitivali uticaj soli na asfalt pa i nemaju drugačiji odgovor, stoji u saopštenju.
Podsetimo, holandske vlasti posipaju so na ulice jer ona vazduhu oduzima vlagu i tako hladi asfalt. Usled tropskih vrućina asfalt može da se ugreje do te mere da se lomi i da vozila kretanjem prave neravnine.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 7
Мунгос
Баш си менталан, Холандске, Холандске. Када сам први пут прочитао да они посипају со, толико ми је било мило што има и глупљих од српских власти, да сам пет минута, незаустављиво и ја пустио једно Хаха хохо хуху.
Било ми је драго што је Холандија показала да је и она једна велика Јутутунска Јухахаха. Мало безобразно од мене, али то нема везе са тобом, па ми није јасно зашто си љут?
Мунгос
Пошто је на Блиском Истоку ваздух веома сув, исти компримовати у посебне цистерне, па га онда распршавати на критичним деоницама. Тако ће сув ваздух да покупи сву влагу из асфалта и тако спречити омекшавање од климатских промена глобалног загревања.
Друга метода би била утискивање под притиском веће количине соли, да би она остала ту присутна и у зимским месецима, када ће вршити функцију топљења снега уколико дође до глобалног замрзавања. Аутор ове друге методе нисам ја, аутор је један врхунски истраживач са универзитета Оксфорд, зато би претходно требало затражити лиценцу од дотичног.
Hahahohohuhu
Omakla ti se ruka pa si umesto srpske napisao holandske ili imaš F dijagnozu? To se ne leči po portalima.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar