Kako piše
Politika, u prvih pet meseci ove godine bilo je 126 reklamacija, što je porast od 14 odsto u odnosu na isti period prošle godine.
Prema njihovim podacima, u 2018. najveći broj reklamacija putnika odnosio se na kašnjenje letova, njih je bilo 105, prigovora zbog kašnjenja ili gubitka prtljaga bilo je 59, a 48 zbog otkazivanja leta. Zabeleženo je i 27 reklamacija zbog uskraćenog ukrcavanja i 39 zbog nedoumica oko tumačenja zakona.
U Direktoratu civilnog vazduhoplovstva navode da se staraju o primeni odredaba Zakona o obligacionim i osnovama svojinsko-pravnih odnosa u vazdušnom saobraćaju koje regulišu prava putnika u slučaju otkazanog leta, kašnjenja leta i uskraćivanja ukrcavanja, odnosno koje se tiču odgovornosti avio-prevoznika za transport njihovog prtljaga.
Putnik koji smatra da je povređeno neko od prava koje ima na osnovu pomenutog zakona, treba prvo da se obratio avio-prevozniku, da mu podnese reklamaciju u pisanom obliku i to najkasnije u roku od 90 dana od dana kada je let obavljen ili kada je trebalo da se obavi, uz šta podnosi i odgovarajuće dokaze.
Ukoliko avio-prevoznik ne udovolji ili ne odgovori putniku u roku od 60 dana od dana podnošenja reklamacije, podnosilac ima pravo da prijavi povredu propisa Direktoratu civilnog vazduhoplovstva.
Prema aktuelnom zakonu, putnicima se garantuje minimum prava na naknadu štete i pomoć u slučaju ukraćivanja ukrcavanja ili otkazivanja letova ili kašnjenja letova, smeštanja u nižu klasu... Za kašnjenje leta, recimo, postoji nekoliko vrsta naknada, a iznos zavisi od dužine kašnjenja i dužine destinacije leta.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 0
Nema komentara na izabrani dokument. Budite prvi koji će postaviti komentar.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar