Takođe, u Agenciji za privredne registre može se proveriti da li agencija ima potrebnu licencu.
Iako ove letnje sezone nije bilo puno prijava turističkoj inspekciji, građani treba širom da otvore oči kada potpisuju ugovor o putovanju i ne sme da ih mrzi da pročitaju sve, savetuje pomoćnica ministra turizma zadužena za turističku inspekciju Vera Božić Trefalt.
"Građani mogu da okrenu turističku inspekciju telefonom ili da se raspitaju putem mejla", rekla je Trefalt i dodala da i na sajtu Ministarstva trgovine mogu da se nađu obaveštenje da li je nekoj turističkoj agenciji oduzeta licenca.
Kako je navela, novim Zakonom o turizmu koji je stupio na snagu 22. marta predviđeno je da cena aranžmana mora da bude jedinstveno iskazana: "To znači da sve u vezi sa aranžmanom mora da bude iskazano u jedinstvenoj ceni. Dakle, sve što je neophodno za realizaciju putovanja, na primer, koliko košta trajekt, da li je došlo do promene cene goriva ili avionske karte i slično. Ako je došlo do promene cene aviokarte, agencija mora da obrazloži pošto se tako povećava cena aranžmana".
Upozorava da usmene informacije nemaju pravnu snagu i da nisu obavezujuće za agenciju, pa putnici treba da insistiraju da njihovi posebni zahtevi, kao što je spratnost, karakteristike smeštaja i slično, budu uneti u ugovor o putovanju. Na primer, kakva je terasa, da li apartman ima pogled na more, da li ima internet, kakvi su ležajevi i slično.
"Sve to mora biti uneto u ugovor o putovanju, odnosno program putovanja. Ta slova su nekad bila manja, a sada su malo veća. Program putovanja je na više strana i često putnici nemaju strpljenja da pročitaju pre nego što potpišu ugovor", kaže Trefalt.
Informacije o smeštajnom objektu građani mogu da nađu na sajtu objekta, kao i na sajtu drugih agencije koje ga nude, a takođe mogu da vide i forume sa komentarima putnika, savetuju u turističkoj inspekciji.
Kada je reč o postupku reklamacije, prvi korak je da se podnese prigovor predstavniku agencije na licu mesta, a po povratku i pisana reklamacija agenciji. U slučaju opravdane reklamacije putnika agencija je dužna da u dogovoru sa putnikom vrati razliku između ugovorene cene i pružene usluge, u roku ne dužem od 15 dana od dana podnošenja reklamacije.
Ukoliko putnik ne dobije odgovor u zakonskom roku ili nije zadovoljan odgovorom agencije, može podneti predstavku Sektoru turističke inspekcije. One se šalju u pisanom obliku poštom na adresu Sektor turističke inspekcije, Omladinskih brigada 1 ili elektronskim putem na mejl turisticka.inspekcija@mtt.gov.rs.
Na osnovu predstavke sprovodi se postupak vanrednog inspekcijskog nadzora u kome se utvrđuju činjenice da li je prigovor putnika osnovan. Turistički inspektor, iako utvrdi da je prigovor putnika opravdan, nema ovlašćenje da naloži agenciji da oštećenom putniku vrati razliku u ceni, tako da nadalje putnik može da ostvari svoja prava pokretanjem potrošačkog spora pred sudom.
Za tužbu se ne plaća sudska taksa ako vrednost predmeta spora ne prelazi 500.000 dinara.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 5
Turisti
Novosađanka
Turista
Užas!
I to uglavnom starije osobe koje uopšte ne razumeju da njihovo subjektivno osećanje ne mora da bude nešto što je bitno za agenciju i da je po zakonu!
Imao primere neverovatnih prohteva, totalno neosnovanih zamerki i to najviše od strane upravo onih jadnika koji na letovanje odlaze po najnižoj mogućoj ceni a od agencije zahtevaju da sve bude na lux nivou!
Još uve ne razumeju da za cenu od 60-70 € za desetodnevni aranžman, sa sve prevozom, ne mogu da očekuju smeštaj sa pet zvezdica, ekstra udoban prevoz i poniznost svih oko njih, koji rade u turizmu.
A da ne pričam o onima koji iza sebe ostave haos u apartmanu i naprave štetu... Stoka!
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar