Stariji pešaci češće stradaju u udesima, ponašaju se suprotno onome što su učili svoju decu

Prema najnovijim statističkim podacima Agencije za bezbednost saobraćaja u periodu od 2016. do 2018. godine, 27 odsto poginulih činili su stariji od 65 godina, a polovina poginulih i četvrtina povređenih starijih osoba nastradali su kao pešaci.
Stariji pešaci češće stradaju u udesima, ponašaju se suprotno onome što su učili svoju decu
Foto: 021.rs
Prema podacima iz izveštaja, koje je objavila "Politika", tokom prethodne tri godine u saobraćajnim nesrećama u Srbiji poginulo je 469 i povređeno 6.600 građana starijih od 65 godina, što je godišnje u proseku oko 156 poginulih i oko 2.000 povređenih.
 
"Drugim rečima, svaki drugi dan jedna starija osoba pogine u udesu, a svakog dana bude povređeno oko pet ljudi. Stariji od 65 godina čine oko 20 odsto stanovništva u Srbiji, dok ih je istovremeno oko 27 odsto poginulih u saobraćajnim nesrećama, a pritom učestvuju manje u saobraćaju od prosečnog stanovnika Srbije", navodi se u izveštaju i dodaje da češće stradaju muškarci nego žene.
 
Kako se dodaje, najviše starih strada u nesreći sa putničkim vozilom - 70 odsto, a slede teretna vozila - 21 i autobusi - pet odsto.
 
V.d. direktora Agencije Jasmina Milošević apelovala je na starije da se ponašaju pažljivo i odgovorno u saobraćaju, jer se pokazalo da se stariji ljudi kao pešaci ponašaju suprotno onome što su učili svoju decu i unuke.
 
"Stariji moraju da budu posebno oprezni na pešačkom prelazu, jer postoje vozači koji ne prate saobraćajnu signalizaciju i ne poštuju propise", rekla je ona.
 
Dodaje da je najviše stradalih u vreme sumraka i "prvog mraka", odnosno između 17 i 20 časova.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • EU

    06.08.2019 08:58
    samo stariji prelaze van pesackog ?
    samo i jedino stariji ne gledaju kad prelaze ?
    samo stariji polako prelaze ulicu ?
    TO SVI RADE .
    P.S. svi cete jednog dana biti stari .
  • ns

    05.08.2019 23:11
    Obozavam nase vozace, obozavam kada stojim na pesackom 5 minuta jer niko ama bas niko nece da stane. Znaci prodje vise desetina automobila i niko nema nameru da stane, cast retkim izuzecima. Iskreno sigurnije je prelaziti na neobelezeno nego na pesacki, jer ce vozacu uvek nesto biti dal si prebrzo prisao, presporo prelazio, nisi ga pustio da uleti u krivinu u drift stilu, nisi uzeo durbin da proveris dal dolece f1 200 na sat, uglavnom pesak je kriv, vozac od cesanja mosnje nosa i kucanja poruke nije ni stigao da baci pogled na put. Ma opusteno ionako u ovoj drzavi bitno je da se pusi i da se vozi za benzin i cigare uvek ima, ostalo kako cemo lako cemo
  • Drum

    05.08.2019 21:45
    "Stariji moraju da budu posebno oprezni na pešačkom prelazu, jer postoje vozači koji ne prate saobraćajnu signalizaciju i ne poštuju propise", rekla je ona.

    A što nije rekla da stariji prelaze na pešačkim? A ne van prešačkih.
    Koliko ih samo ima da prelaze van pešačkog, najgore što je taj pešački često udaljen 20, 30, 50 m od mesta gde oni prelaze? Vidiš ih kako idu, pa kao eto požure. Gde će oni da požure i da pređu 4 ili 6 traka. A to ne rade samo stariji, nego i mlađi.

    Shvatam ja starost, teško kretanje, ali ako očekuju da ih puštujemo, neka i oni ispuštuju samo tu jednu stavku, neka prelaze na obeležnom prelazu, ako isti postoji. Ne samo stariji, nego svi.
    Takođe sam ih dosta viđao i vrlo često da prelaze na crveno, naročito u vreme kada nema mnogo saobraćaja ili neka ulica koja nije tako saobraćajno opterećena.

    Čini mi se nikada mi nećemo imati saobraćajne kulture.


Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija