Kako pišu
"Novosti", od početka godine u saobraćajnim nesrećama u Srbiji poginulo je gotovo 300 ljudi. U istom periodu zabeleženo je oko 11.500 povređenih. Prema ovim pokazateljima, tokom leta dogodi se oko 40 odsto od ukupnog broja saobraćajnih nezgoda u godini.
Uzroci ovakve statistike, tvrde u Agenciji za bezbednost saobraćaja, jesu i sve veći broj mladih za volanom, nepovoljne vremenske prilike poput padavina ili visokih temperatura, ali i povećan broj dvotočkaša u saobraćaju.
Prema poslednjim, nezvaničnim, informacijama, u poslednjih nekoliko stravičnih udesa o kojima su izveštavali mediji, neki od vozača automobila su bili pod uticajem alkohola ili bez saobraćajne dozvole, a pojedini su i pobegli sa mesta udesa. Naš zakon propisuje kaznu do 12 godina robije u slučaju odgovornosti za nesreću sa smrtnim posledicama. Najstrože kazne, ipak, ukazuju advokati, retko se izriču.
"Naš zakon nije loš, kada bi se u potpunosti primenjivao. Jedno od rešenja može da bude eventualno pooštravanje propisa i kompletno izbacivanje alkohola, tj. mogućnosti da se dozvoli vozaču i jedna čaša pića, kao što je učinjeno u Hrvatskoj, na primer", navodi za Novosti advokat Srđan Knežević.
Prema njegovim rečima, najveći problem je selektivna primena propisa, ne i oni sami. Ipak, kako kaže, postoji i način da se sankcioniše nasilničko ponašanje u saobraćaju i da zakonodavac nađe manje razumevanja za vozače koji bahato krše zakon i rizikuju svoj i tuđe živote - prolazeći kroz crveno svetlo ili, na primer, pretičući vozila preko duple pune linije.
"U Skandinaviji, i nekim drugim zemljama, posle takvih slučajeva, obavezan je odlazak kod psihologa. Neko ko svesno radi takve stvari, sa stručnim licem mora da porazgovara šta to nije u redu s njim", dodaje on.
Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja navodi da je važnost promene svesti ključan momenat u prevenciji, što, kako ponavlja, podrazumeva uvođenje saobraćajnog obrazovanja i vaspitanja u predškolske ustanove, osnovne i srednje škole, ali i efektne medijske kampanje na nacionalnom nivou.
Pooštravanje zakona ne vide svi kao moguće rešenje.
"Samim kaznama neće se mnogo uticati na ostale učesnike u saobraćaju, već uglavnom na one koji su osuđeni. Potrebna je konstantna edukacija vozača. Neophodne su stalne kontrole na ulicama, pa ako je potrebno i patrole na svakih 5-10 kilometara. Bolje je angažovati i više policajaca za to, nego brojati leševe po ulicama. To u svakom slučaju manje košta državu, štaviše nema cenu u odnosu na to da nam mladi ljudi ginu zbog neopreznosti, lažnog samopouzdanja za volanom i dokazivanja pred društvom ogromnom brzinom u automobilu koji voze", tvrdi advokat Marko Milović.
Direktor policije Vladimir Rebić izjavio je u subotu da je od početka leta u udesima na putevima Srbije stradalo oko 120 osoba, a da je od početka godine saobraćajna policija napisala 680.000 prekršajnih kazni, od kojih gotovo 200.000 zbog prekoračenja brzine. Rebić je za RTS naveo da je u prethodnih deset godina, u letnjim mesecima, prosečno stradalo između 170 i 260 osoba u saobraćajnim nesrećama.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 39
Alfista
Slavko
Čini mi se da je neophodan drastičan rez. Oko za oko. Ko pijan ili bahat ubije u saobraćaju gubi pravo na život, bez izuzetka. Jedino to može da obuzda te monstrume.
opalim te g...m
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar