TS: Transparentno s mnogo sumnjivih poteza izabran graditelj Moravskog koridora

Vlada Srbije vrlo je transparentno dovela proces odabira partnera do ishoda u kojem je dobijena samo jedna ponuda za gradnju Moravskog koridora, Konzorcijum Behtel-Enka, saopštila je Transparentnost Srbija.
TS: Transparentno s mnogo sumnjivih poteza izabran graditelj Moravskog koridora
Foto: 021.rs
U julu je, kako se navodi, Skupština je na predlog Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture usvojila poseban zakon, Zakon o utvrđivanju javnog interesa i posebnim postupcima radi realizacije projekta izgradnje infrastrukturnog koridora auto-puta E 761, deonica Pojate-Preljina (Moravski koridor) sa obrazloženjem ubrzanja eksproprijacije.
 
 Ministarstvo finansija Srbije saopštilo je danas da je Konzorcijum Behtel-Enka jedini dostavio ponudu na javnom pozivu za izgradnju "Moravskog koridora".
 
"Ako je eksproprijacija bila cilj, nije bilo nikakavog razloga da se usvajaju posebna pravila samo za jedan infrastrukturni objekat, već su mogla biti unapređena u opštem zakonu koji uređuje tu materiju", ocenila je Transparentnost Srbija.
 
Dodaje se da je Zakon drastično narušio sistem javnih nabavki i javno-privatnih partnerstava u Srbiji, time što je propisano da se ovi zakoni neće primeniti, već da će se izbor strateškog partnera obaviti na osnovu Vladine uredbe. "Uredba iz avgusta 2019. je regulisala, ne samo proceduru izbora, već je odredila i uslove i kriterijume za izbor koji su očigledno diskriminatorni", navela je Transparentnost.
 
Dodaje se da čak 70 odsto mogućih poena firma ili konzorcijum ostvaruje na osnovu iskustva u projektovanju i izrgradnji auto-puteva, mostova, regulacije reka, u poslednjih 15 godina, ali isključivo na teritoriji "jugoistočne Evrope".
 
"Kao da samo na Balkanu ima reka koje su slične Zapadnoj Moravi ili puteva i mostova koji treba da prođu pored i preko te reke", navela je Transparentnost.
 
U saopštenju se ističe da je možda bilo i nekih drugih potencijalnih ponuđača osim pobedničkog, koji su ispunjavali uslove za nadmetanje, ali ostaje činjenica da se niko od njih nije javio. "Nisu se javile čak ni firme koje na osnovu direktnog dogovora u okviru međudržavnog sporazuma ili na osnovu tendera grade auto-puteve po drugim krajevima Srbije", istakla je Transparentnost.
 
Istakla je da je na njihovu odluku, pored relativno kratkog roka za dostavljanje ponuda i garancija, svakako moglo uticati i to što je Vlada oktobra 2018. zaključila (pravno neobavezujući) "memorandum o razumevanju u izgradnji Moravskog koridora" upravo sa predstavnicima pobedničkog konzorcijuma.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • autoput

    27.08.2019 22:18
    dve plavuše
    2012. put je po predugovoru koštao 633 meur sa autoputem Novi Sad-Ruma, pa su Kinezi tražili još 150 i od životnog projekta Verice Kalanović, btw iz Trstenika, za koji je put značajan pored Čačka, Kraljeva, Vrnjačke Banje, Ćićevca, se odustalo; onda se ideja o putu malo kiselila dok Mihajlović nije počela da pravi red u Nemanjinoj, pa mu se cena samo malo popela na 800 meur, što je valjda jeftinije kada put gradi Behtel uz amin radne grupe i ZM na njenom čelu. Transparentno? 112 km, 84 mosta, 26 nadvožnjaka, 3 podvožnjaka i samo 10 denivelisanih raskrsnica - petlji i bez tunela.
  • Bili Kid

    27.08.2019 19:29
    Ovo ce papreno da kosta. Pitajte Rumune koliko ih je kostao autoput koji su oni gradili!
  • Znaci sve skuplje

    27.08.2019 18:47
    Behtel je bio u Boliviji
    Bechtel je firma koja je u siromasnoj Boliviji imala koncesiju na vodovod u pa su brzo trazili da se cena vode stanovnicima podigne za 50%, samo tamo se narod, blago receno, nije slozio sa tim zahtevom.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija