VIDEO: Srbija se sprema za Jutjub senzaciju
Scene haosa i radosti na javnim mestima kada iznenađeni prolaznici različito reaguju na scene ljudi u gaćama koji se voze metroom ili na zamrnute putnike na staničnom terminalu, postaju realnost i u Srbiji.
Uz komande na slušalicama svog MP3 plejera, više od hiljadu stanovnika Njujorka je plesalo sa komadima garderobe po prodavnicama, stajalo zamrznuto na ulici i okupilo u Brajant parku, gde su se kolektivno umotali rolnama toalet papira na rođendanskoj žurci iznenađenja čoveka koga ne poznaju.
Grupa Improvevriver (ImprovEverywhere) organizuje akcije koje zabavljaju milione ljudi na Jutjubu, a priprema i svoj performans u Beogradu.
Preko dvadeset i pet miliona ljudi je pogledalo, a preko 1500 ih je učestvovalo u vožnji njujorškim metroom bez pantalona. Igranje u velikim izlozima na Junion skveru i obezbeđenje prodavnice koje udaljava igrače, zamrznuti ljudi na Grand central terminalu i španski kralj iz 16. veka koji deli autograme nastali su kao ideja Čarlija Toda.
Jedan od fotografa trupe, Brajan Fauntin, kaže da su zabava i haos osnovni motivi za njihove akcije „Jedna od stvari koje stvarno volimo je istraživanje realnog prostora. A Njujork je verovatno jedan od najveličanstvenijih prostora za istraživanje, igranje i donošenje zabave svetu,“ smatra on.
Iako su ljudima širom sveta poznate akcije ImprovEverywhere, mnogi nepozvani akteri i slučajni prolaznici se, umesto da se zabave, uvrede i ponašaju čudno. Brajan Fauntin kaže da se za svoje poduhvate nikada ne traže dozvolu nadležnih.
"Naše prve akcije održavale su se u prodavnicama i šoping centrima, pa imamo veliko iskustvo u tome. Improvevriver ne traži dopuštenja, jer mislimo da se ljudi dobro zabavljaju i da će razumeti to što radimo, pa im verovatno nećemo smetati. Nekada je lakše moliti za oproštaj nego za dozvolu."
Iako mnoge marketinške agencije žele da angažuju Improvevriver za svoje kampanje, grupa se i dalje drži nekomercijalnog principa i radi po principu iznenađenja, kaže Fauntin u odgovoru na pitanje 021.
"U pitanju je vrednost ideja i mi imamo jako dobre ideje. Marketinške agencije to žele da iskoriste. Ali, ljudi se ne pojavljuju na našim akcijama zbog toga što vole neki brend, nego zato što hoće da urade nešto što je zabavno i što je cool, a komercijalizacija ovakvih aktivnosti često odbija ljude," smatra on.
Osim gostovanja na Share konferenciji o novim medijima i socijalnom aktivizmu, grupa zabavnih Njujorčana će uz pomoć prolaznika u Beogradu napraviti svoj performans u subotu. Improvevriver napominju da oni nisu jedini na svetu koja radi ovakve performanse, a kakve će reakcije izazvati prvi od njih u Srbiji, znaće se već u subotu uveče.
Komentari 5
Petar
vj
xexe Mislim da ce neko dobije po tamburi. Nadam se da nisam u pravu ;)
Ilija
A lepo mi rece onaj cova na televiziji: Svet je pomentosavio. Mora da je mislio na "poblentavio".
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar