To ministarstvo se oglasilo, kako je istaknuto, povodom pojedinih stavova zvaničnika i predstavnika nevladinog sektora poput NALED-a, "u kojima se relativizuje činjenica da udruženje CarGo obavlja taksi delatnost suprotno zakonu".
Premijerka Ana Brnabić izjavila je ranije da "nije fer da taksisti maltretiraju građane blokiranjem grada kad znaju da je Vlada uvek spremna da razgovara" i dodala da je to što rade najbolja reklama za CarGo. Prema njenim rečima, to što radi kompanija CarGo nije kršenje zakona, već apsolutno pronalaženje rupa u njemu.
U saopštenju resornog ministarstva se navodi da je "Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju, koji je prošao sve instance – usvojila ga je Vlada Srbije i potpisala premijerka Ana Brnabić, usvojen u parlamentu i potpisao ga predsednik Srbije Aleksandar Vučić, propisao uslove za sve vidove prevoza putnika, uključujući i taksi prevoz, kojima se zadovoljavaju u potpunosti potrebe građana za prevozom u okviru jedinice lokalne samouprave". Ukazivanje da u tom zakonu ima "rupa" po oceni Ministarstva je pokušaj da se opravda nelegalno obavljanje prevoza od strane udruženja "CarGo".
"Upravo je Zakon o prevozu putnika u drumskom saobraćaju sankcionisao nelagalne vidove prevoza, kao što je pružanje taksi usluga pod plaštom limo servisa. Podsećamo da je pre donošenja ovog zakona upravo CarGo koristio postojanje više zakona koji nedovoljno precizno uređuju istu oblast, za nelegalno organizovanje taksi prevoza", ocenilo je Ministarstvo.
Dodaje se da su "neprijatno iznenađeni i neistinitim tvrdnjama pojedinih profesora Saobraćajnog fakulteta, koji otvoreno obmanjuju javnost da CarGo nije taksi i ne krši zakon".
"Delatnost koju obavlja CarGo nije 'pružanje pomoći članovima na putu' kako predstavnici ove kompanije pokušavaju da ga objasne vređajući time inteligenciju građana, niti je pružanje 'usluge pametnog prevoza u gradovima', koji u važećoj klasifikaciji delatnosti Republike Srbije nigde ne postoji", smatra Ministarstvo.
Istaknuto je da "pitanje uvođenja 'novih usluga' u prevozu putnika nikada nije bilo predloženo od bilo koje grupacije, pojedinca, organizacije, pa ni od samoproklamovanih 'lidera četvrte industrijske revolucije". Ministarstvo je podsetilo i da su za sprovođenje Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju nadležni gradski inspekcijski organi, policija i komunalna policija, kojima su zakonom data i dodatna ovlašćenja, kako bi mogli da sankcionišu svaki vid nelegalnog prevoza.
"Osim ovih organa, suzbijanjem nelegalnog prevoza treba da se bave i drugi organi, posebno oni čiju nadležnost predstavlja utvrđivanje zloupotreba udruženja, kao pravne forme, kojom se pokušava dati privid legalnosti jednoj očigledno nelegalnoj aktivnosti, efikasnije procesuiranje prekršajnih ili krivičnih postupaka, za prekršaje, privredne prestupe ili krivična dela, koji se vrše tokom organizacije i vršenja navedenih aktivnosti", navelo je u saopštenju Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Te činjenice, kako je istaknuto, nemaju nikakve veze sa ocenom kvaliteta taksi službe i sa pitanjem da li taksisti plaćaju ili ne plaćaju porez, "jer je to pitanje već regulisano zakonom i svako ponašanje suprotno zakonu mora biti najstrožije sankcionisano".
"Blokada grada nije rešenje jer je jedino rešenje sprovođenje zakona od strane onih institucija koje su za to nadležne, kao i prilagođavanje poslovanja kompanije CarGo po zakonu o prevozu putnika", ocenilo je Ministarstvo komentarušući proteste taksi udruženja.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 46
kuzze
Štrajkujete jer Vam je tako naloženo iz udruženja, a neće Vam dati naknadu za gorivo i izgubljenu zaradu.
A i tako Vam je manja u odnosu na kolege koje podržavate.
Samo autostoperi rizikuju jednako kao i korisnici platformi.
Dare ns
žare
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar