Naime, Vlada Srbije je na svojoj sednici usvojila predlog da se od 1. januara sledeće godine u vede oslobađanje od poreza na upotrebu motornih vozila čiji je jedan od pogona električni. Nakon što ga je republička vlada odobrila predlog će biti uvršten u izmene i dopune Zakona o porezima na upotrebu, držanje i nošenje dobara, koji će biti upućen Skupštini Srbije na usvajanje.
Iako smatraju da je definitivno reč o koraku napred, eksperti sa kojima je "Danas" razgovarao ne veruju da će, sama po sebi, ova mera povećati broj električnih i hibridnih automobila na drumovima u Srbiji.
S obzirom na visoku cenu električnih i hibridnih automobila, činjenica da će oni koji se odluče za kupovinu takvih vozila platiti 20 odsto manje je svakako bitan detalj. Međutim, sagovornici Danasa nisu optimisti i ne smatraju da će nakon usvajanja ove odluke korišćenje ovakvih vozila u Srbiji postati masovna pojava.
Ekspert za energetiku Vojislav Vuletić objašnjava za Danas da će, kada je reč o smanjenju zagađenja vazduha, odluka Vlade imati efekta u gradovima, ali da će zbog toga što se u Srbiji najviše struje proizvodi u termoelektranama nivo zagađenja vazduha i dalje biti visok.
"Poznato je da su takva vozila skupa, a naša država definitivno nema dovoljno sredstava da bi davala subvencije vozačima za kupovinu takvih vozila. Tako da će električne automobile i hibridne automobile kupovati oni koji su za to platežno sposobni, što je svakako boljitak", kaže Vuletić.
Sa tim mišljenjem se slaže i Ljubodrag Savić, profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu.
"Činjenica je da neke države pomažu vozačima tako što subvencionišu kupovinu električnih automobila. S obzirom na stanje u budžetu nerealno je očekivati tako nešto od naše države. Ukidanje poreza za kupovinu je dobar potez, međutim sam sebi nedovoljan. Glavni razlog zbog koga se najveći broj ljudi koji može sebi da priušti električni ili hibridni automobil dosad nije odlučivao na takav korak nije toliko vezan za plaćanje poreza, koliko za nepostojanje prateće infrastrukture za električna vozila. Kada to kažem mislim na veoma mali broj lokacija na kojima se nalaze punjači za automobile. Samim tim, potpuno je jasno da je ono što treba činiti povećanje broja lokacija za punjenje električnih automobila", kaže Savić za Danas.
U ovom trenutku u našoj zemlji postoji 200 registrovanih hibridnih vozila. Koliko je to malo, govori podatak da u našoj zemlji ima dva i po miliona registrovanih automobila.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 11
Dragan
NS Sale
Podrazumeva se da bi se moralo uložiti u mrežu brzih punjača.....eh pusti snovi.....
Da do tada bicikl.....po "akcijskoj" ceni....
električar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar