Izvesno je da će, kada ovo postane deo zakona, ko se ne bude pridržavao propisa rizikovati da bude kažnjen, pišu
Novosti.
Ministarstvo finansija je početkom godine izdalo Mišljenje kojim je već nagovestilo da će svaki pređeni metar do posla morati da bude pokriven "dokumentacijom", ukoliko poslodavac želi da naknada ostane neoporezovana. Doduše, ne postoje podaci koliko se firmi pridržavalo Mišljenja. Jasno je da će slova zakona morati da se drže, ali je teško pretpostaviti šta će izabrati kao najpovoljniju opciju. Najveća je neizvesnost pred zaposlenima koji do radnog mesta ne koriste javni prevoz.
"Treća varijanta, sa plaćenim porezom, bila bi najkomfornija, ali zahteva dodatna sredstva", objašnjava Rada Stojanović, zamenica urednika časopisa "Računovodstvena praksa".
"Ne možemo da predvidimo za šta će se poslodavci opredeliti, kao što ne znamo kako većina trenutno radi. Nemamo sada podatak da je bilo kontrola, niti izrečenih sankcija. S obzirom na to da se ovo sada ugrađuje u zakon, biće osnov za prekršaj", dodaje ona.
Važeći Zakon o porezu na dohodak građana, kao i Nacrt budućeg, propisuje limit od 3.837 dinara za troškove prevoza bez poreza. Ko isplaćuje više i sada na razliku plaća namet. Novina je što će 10 odsto dodatnog troška imati i svi oni koji ne opravdaju i iznose ispod limita.
Najmanje problema nova pravila će doneti firmama sa malim brojem zaposlenih. Pitanje je kako će se prilagoditi veliki sistemi i da li će i radnike koji automobilom stižu na posao terati da uzmu markicu.
"Mi smo pristalice da se na sve plaća porez", kaže Srđan Drobnjaković, direktor Unije poslodavaca.
"Model koji podrazumeva da se iznos pravda računima je previše komplikovan. To znači da bismo bukvalno morali da angažujemo osobu koja bi se samo time bavila. Na kraju, to ispadne skuplje. Kada se tako posmatra, jednostavnije nam je da platimo 10 odsto poreza, nego da se bavimo tolikom dodatnom administracijom. Verujem da će se većina poslodavaca opredeliti za to", zaključuje Drobnjaković.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 34
/
Mirko
Godišnji redovni servis bicikla je 2000. Šva(l)be neka pristojnija guma par je oko 5-6000 minimum. Lanac i kaseta idu na 2000 i recimo 6000 km, a na cenu idu i "ruke", a ako pređemo 15km dnevno u svrhu dolaska na posao, to je jedno 3x lanac godišnje, i kaseta na godinu - godinu ipo.
Saberite sve to, pa će se naći osnov za one sa biciklom... 2000 + 6000 + 3*2000 + 3000 + (2000 ruke) + ... Eto 20.000 :)
Pa konusi, pa nable, pa ovo ono...
LICEMERI
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar