Trivan: Zabrana uvoza vozila sa "evro3" motorom realna od 2021. godine

Realno je da od 2021. godine u Srbiji na snagu stupi zabrana uvoza automobila sa "evro3" standardom motora, izjavio je ministar za zaštitu životne sredine Goran Trivan.
On je za TV Prva rekao da je to jedna od mera koja je neophodna za smanjenje zagađenje vazduha, kao i borbe sa opasnim otpadom, što stari automobili nakon upotrebe postaju.
 
"Nisam siguran da možemo više da dozvoljavamo da budemo groblje najlošijih automobila", kazao je Trivan i dodao da su automobili sami po sebi opasni otpad i da se tu ne radi samo o izduvnim gasovima kojima zagađuju vazduh.
 
Kako je naveo, Ministarstvo zaštite životne sredine daleko je "doguralo sa inicijativom za zabranu uvoza 'euro3' automobila", međutim, kako dodaje, i tu je potrebno postići određeni konsenzus u društvu. Smatra da je to moguće, jer se ne radi samo o ekologiji, već i o bezbednosti. Podsetio je da su najstarija vozila i najmanje bezbedna i ako bi se pravila statistika koja vozila učestvuju u saobraćajnim nesrećama u Srbiji, možda bi se došlo do podataka da su to ona najlošija, a to znači najstarija.
 
Trivan navodi da bi za početak bio zabranjen uvoz "evro3" motora, a da lično smatra da bi bilo dobro razmisliti i o zabrani "evro4". On navodi da će tek od polovine 2020. godine uspeti da se reše sve administrativne stvari koje se tiču toga, te da je realno da to može da stupi na snagu od 2021. godine.
 
"Nije reč samo o zagađenju, već i o bezbednosti. Ne verujem da će cena bitno uticati na to šta ćemo raditi, država mora da povuče taj potez da bismo sami sebe zaštitili. I u ovome što se desilo poslednjih 15 dana kada je zagađenost u pitanju, vidmo posledice saobraćaja, odnosno saobraćaj je značajno doprineo tome", rekao je ministar.
 
Ističe da prvi korak ka smanjenju zagađenosti vazduha koji se tiče saobraćaja jeste da se eliminišu loši motori, a da je drugi korak da se ograniči kretanje vozila koja najviše zagađuju, što bi kroz par godina doprinelo znatnom padu zagađenja vazduha iz automobila.
 
"Zdravlje je najvažnije i neću uopšte kalkulisati, učinićemo sve da zdravlje naših građana bude bolje. Ako nam 6.000 građana godišnje premine zbog lošeg vazduha, to mora da se spreči i ima načina za to", zaključio je Trivan.
 
Predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih vozila Miloš Petrović kazao je da sve ide u korist polovnih automobila, odnosno da dok se uveze maksimalno tridesetak hiljada novih automobila, u istoj godini bude uvezeno preko 150.000 polovnih.
 
"Ako to gledamo kumulativno, za prethodnih pet godina je 800.000 starih vozila ušlo u Srbiju, a kada prevedemo to u opasan opad - 800.000 tona će ostati u Srbiji negde na nekim placevima da zagađuje čovekovu sredinu", kazao je Petrović.
 
Naveo je da su vozila "evro3" počela da se proizvode 2000. godine i da su na kraju svog životnog veka, a da su vozila "evro4" počela sa proizvodnjom 2003. godine, te da Srbija ima obavezu da ih isključi iz saobraćaja jer ne zadovoljavaju ekološke kriterijume. Dodao je i da od maja 2021. godine svaki automobil koji bude imao povećanu emisiju gasova neće moći da prođe tehnički pregled.
 
Predsednik Unije potrošača Srbije Denis Perinčić smatra da zabrana uvoza "evro3" automobila neće mnogo uticati na cenu polovnih vozila jer, kako kaže, država treba da spremi i neki paket subvencija za modernija vozila, a, s druge strane, efekti koji se budu postigli eliminacijom vozila "evro3" i "evro4" biće višestruki.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • MMS Car

    21.11.2019 11:25
    Euro3
    Sad kad smo ekonomski jaki treba zabraniti uvoz i automobila sa Euro4 motorima.
  • Dusko

    10.11.2019 23:46
    Budimo realni, automobili koji se uvoze i jesu krshevi. Automobil bez obzira na godiste sko je odrzavan kosta. Nasi novi prekodrinski sugradjani koji su preprodavali marke, benzin i hranu iz humanitarne pomoci su se samo prebacili na novi biznis. Odu u Holandiju ili Nemacku i tamo kupe automobil predvidjen za reciklazu za 300 do 500 eura, ofarbaju ga u garazi, poprave kod rodje samo da pali i eto automobila koji se prodaje za 3 do 5 hiljada eura. A kada ga kupite morate da ulozite u njega barem 1000 eura bez registracije, guma i velikog servisa. Ako je automobil presao 400.000 km onda je to krsina.
  • Spindoctors

    10.11.2019 22:21
    Opet ja!

    Šta se ložite? Ajde da krenemo redom. Bombardovali su nas osiromašenim uranijumom. Svako ima u porodici nekog ko je oboleo od raka. Naša tužna realnost. Italijanski vojnici su tužili odgovorne kad su oboleli posle služenja KFORu. Pa je l njima treba da ih nas 7.5 miliona tuži?

    Ovako lepo nam uvale debilizam kao najvišu životnu vrednost, ideal i smernicu kojoj težimo. I svi poželimo da se tako ponašamo! I lepo nam je kad kršimo sva pravila, mi boranija u saobraćaju, a glavonje u politici i krupnim poslovima.

    I mi sirotinja tako teramo krševe, ložimo motorno ulje i gume zimi, palimo strnjiku... i imamo opravdanje kako smo bedni, pa ko sme da nam zameri?

    Za to vreme, vazduh zatrovan, reke i zemljište zatrovani i epidemija kancera ima opravdanje! Uranijum pada u vodu, buć!

    Kako god okreneš gadno, jer je Evropa svakako pokazala da nam želi sve njajgore. Prvo bombardovanjem, a onda spinovanjem da na vlast uporno dolaze debili koji samo znaju da fabrikuju nove debile.

    I dok se mi tako vrtimo u krug, nemački autoplacevi očišćeni od krša, nas izjeo kancer a njima savest mirna jer nemaju zašto da odgovaraju pred ovozemaljskim sudovima.

    U zdravlju terali krševe, ložili i palili, i naravno glasali za lice i naličje jedne iste medalje.
    Živeli

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Uhapšen napadač na Nikolu Selakovića

Ministarstvo unutrašnjih poslova saopštilo je da su pripadnici kriminalističke policije priveli napadača na ministra u tehničkoj vladi Nikolu Selakovića.