Vlasnike kola s dužim "stažom", koji su nedavno uvezeni ili će tek biti, pravi ispit čeka 2021. godine. Od 5. jula te godine tehnički pregled neće moći da prođu vozila koja ne ispunjavaju propise kad je reč o emisiji izduvnih gasova.
Za automobile uvezene posle 1. marta 2014. skale su daleko strože, pa je verovatno da ih mnogi "evro 3" motori neće ispunjavati, a vlasnike bi popravke mogle da koštaju skoro kao i ljubimac, pišu
"Novosti".
Skale su propisane Pravilnikom o podeli motornih i priključnih vozila i njihovoj tehničkoj ispravnosti. Posebni limiti važe za automobile uvezene do marta 2014, a drugi za one koji su stigli kasnije.
Majstori na tehničkim pregledima i sada kontrolišu emisiju izduvnih gasova i o tome obaveštavaju vlasnike. Ona, međutim, sada ne utiče na tehničku ispravnost. I sa gorim rezultatom mogu da se registruju.
"Mi od 5. jula 2018. godine merimo emisiju gasova i obaveštavamo vlasnika automobila. I to zato da bi imali vremena do jula 2021. godine da se pripreme i preprave automobile. Realno, auto sa 'evro 3' motorom, koji je 2001. godište i mnogo je prešao, a kasnije je uvezen, teško će proći te uslove. Ne izbacuje ih džabe Evropa sa svojih puteva. Oni zaista zagađuju", objašnjava vlasnik jednog servisa koji radi tehnički pregled.
Teško je unapred procenjivati i predviđati koliko bi vozača moglo da košta prilagođavanje automobila propisanim ekološkim uslovima.
"Vlasnik bi mogao da zameni delove, ali je pitanje koliko se to isplati. To može da zahteva zamenu katalizatora ili dizne, sistema za napajanje gorivom, vazduhom, elektroniku ili ko zna šta još. Ako odgovara univerzalni katalizator, on košta oko 100 evra. Zamena filtera na dizni je od 70 do 100 evra, ali ako ona mora da se menja, košta i 700 evra. Onom ko vozi auto od 1.500 evra to se sigurno ne isplati. Kod autombila sa 'evro 4' motorima je nešto drugačija priča. To su novija vozila, pa bi se popravke verovatno isplatile. Ukoliko su neophodne", navodi sagovornik "Novosti".
U Srbiji je registrovano oko 1,9 miliona automobila. Tokom poslednjih osam godina uvezeno je 800.000 polovnjaka. Prema podacima Asocijacije uvoznika automobila i delova, 87 odsto njih je starije od deset godina.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 52
penzioner
Nenad
To je auto star skoro 10 godina.
Niko nece zabraniti da se voze i prodaju registrovana kola sa euro1,2,3,4..... ako su ispravna.
Najvise cu nastradati vozaci sa euro 4-5 automobilima kome su izvadjeni dpf filteri i katalizatori.
automobili koji fabricki nemaju dpf ili katalizator nece morati i da se isti ugradjuju. Ako je auto krs sa produvanim motorom i neispravan ne treba i da se registruje.
Licno imam megana 2 2003 euro3 i nemam problema sa registracijom izduv je u evro 3 normi, a i co2 je manji nego kod nekih automobila sa vecom normom.
Nenad
Zbog toga uvesti kontrolu pre uvoza a ne prilikom registracije ,
P.S.
NIJE mi zao ako sam uvredio gospodu uvoznike
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar