Koridor dužine 110 kilometara povezaće pola miliona stanovnika.
Glavni projektant Moravskog koridora Aleksandra Lalić kaže da je autoput projektovan za brzinu od 130 kilometara na sat, sa po četiri vozne trake.
"Prolazi kroz opštine Ćićevac, Varvarin, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo, Adrani, Mrčajevci, Čačak", kaže Lalićeva.
Projektant trase Radica Goronja navodi da će Moravski koridor prolaziti dolinom Zapadne Morave, najvećim delom, dolinom Južne Morave i dolinom Velike Morave, što znači da je u pitanju ravničarski koridor.
"Očekuje se 135 objekata, od čega 78 mostova, 24 nadvožnjaka, 12 podvožnjaka", navodi Goronja.
Sa izgradnjom ovog autoputa bez ijednog tunela gradiće se i savremena telekomunikaciona veza, što će znatno smanjiti broj nesreća. Samo na tom potezu u Srbiji godišnje pogine trećina nastradalih u saobraćajnim nesrećama.
"Moravski koridor ima dodatnu problematiku, to su visoke vode 2018, 2019, 2016. Pokazalo se da Moravski koridor mora da se obezbedi od visokih voda. To je ono što malo povećava troškove izgradnje", istakao je direktor CIP-a Milutin Ignjatović.
Spajanjem Koridora 10 od Pojata preko Ćićevaca, Stalaća, Kruševca, Trstenika, Vrnjačke Banje, Kraljeva, stizaće se do Čačka i Koridora 11.
Moravski koridor bi trebalo da bude gotov do 2022. godine, a vrednost radova se procenjuje na 755 miliona evra.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 3
Aleks
Cluffas
Ilija Ikic
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar