Kako pišu
"Novosti", ugovarali su nove šine po ceni od 129 dinara po kilogramu, a stare pragove, istog tipa, skinute sa pruga, vrednovali po 4.163 dinara po kilogramu. Precenjene šine potom su ponovo ugrađivane u rekonstruisane pruge, a cene u zbiru su se merile milionima evra, znatno uvećavajući vrednost izvedenih radova.
Demontaža pruga i nova procena materijala koji je podoban za ponovnu ugradnju pri remontu železničke infrastrukture nerealno je uvećala zalihe ovog javnog preduzeća za 1,66 milijardi dinara, što je oko 14 miliona evra.
"Nakon toga društvo je evidentiralo utrošak za sav materijal koji je korišćen u izgradnji i rekonstrukciji pruga u sopstvenoj režiji po novoprocenjenim cenama u ukupnom iznosu od 2,3 milijarde dinara", navodi se u Izveštaju o reviziji koji je objavio DRI.
Javno preduzeće "Infrastrukture železnice Srbije", tokom prethodne godine, na osnovu odluke Odbora direktora, radilo je na izgradnji i rekonstrukciji pruga u sopstvenoj režiji. Radovi su, prema podacima navedenim u izveštaju DRI, izvođeni na sedam deonica pruga, u vrednosti od 3,37 milijardi dinara. Međutim, u tom iznosu uračunato je pomenutih 2,3 milijarde dinara utrošenog precenjenog materijala sa zaliha.
Ali to nije jedina utvrđena nepravilnost u ovim radovima. Problem postoji i kod goriva, troškova radne snage, ali i novca obračunatog za angažovanje podizvođača u radovima koje je "Infrastruktura železnice Srbije" obavljala - sama.
"Na osnovu prezentovanih radnih knjiga koje predstavljaju evidenciju i obračun radova po vrstama radova, utvrdili smo da iskazane utrošene količine materijala i goriva ne odgovaraju količinama iskazanim u Izveštaju o obračunu cene koštanja izvedenih radova u sopstvenoj režiji u 2018. godini", navode u DRI, prenose "Novosti".
Zbog prirode pomenutih evidencija, DRI nije mogla ni da potvrdi na koji način su utvrđeni troškovi radne snage koji ulaze u cenu koštanja pomenute imovine.
"Takođe, tokom 2018. ovo javno preduzeće je priznavalo troškove angažovanja podizvođača i održavanja mehanizacije, kao i troškove transporta nastale angažovanjem dobavljača u ukupnom iznosu od 890 miliona dinara, iako su se ti troškovi odnosili na izgradnju i rekonstrukciju pruga u sopstvenoj režiji, to jest finansirani su iz sopstvenih sredstava. To je za efekat imalo iskazivanje precenjenih troškova proizvodnih usluga i prihoda od aktiviranja sopstvenih učinaka i robe u iznosu od 890 miliona dinara", ističe DRI.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 8
Petar
Zeljko
No name
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar