Prevoznici smatraju da bi trebalo dozvoliti i da se vozač autobusa može postati sa 21, umesto sadašnjih 24 godine.
"Ova izmena se odnosi na ukidanje čekanja dve godine nakon sticanja dozvole za C kategoriju da bi se moglo polagati za D dozvolu, a očekujemo da će novi zakon koji je u pripremi doneti spuštanje starosne granice sa 24 godina na 21 godinu za vozače autobusa", rekao je u izjavi za Tanjug direktor Evropa bus iz Valjeva Zoran Todorčević, član odbora grupacije za putnički saobraćaj Privredne komore Srbije.
Iako ocenjuje da su izmene zakona dobre, on kaže da verovatno u startu neće doći do velikog smanjenja broja nedostajućih vozača, jer ostaje uslov 24 godine. Dodaje da će tek kada se ta granica spusti na 21 godinu moći da se kaže da je završen "neki deo posla".
Kako kaže, to je rešenje koje je na snazi u više zemalja Evropske unije.
"U Nemačkoj, gde najviše ljudi iz Srbije odlazi, sa 21 godinom možete da postanete vozač autobusa na prigradskim linijama do 50 kilometara", kaže Todorčević.
Spuštanje starosne granice bio bi dodatni impuls, ističe on i dodaje bi se onda moglo kroz dualno obrazovanje i doškolavanje došlo do potrebnog broja profesionalnih vozača.
Do predloženih promena zakona došlo je na inicijativu grupacije prevoznika PKS jer Srbiji nedostaje izmedju 6.000 i 8.000 profesionalnih vozača, pa se, kaže on, u nekim segmentima postavlja i pitanje opstanka poslovanja.
Komentari 21
Bojan
Bojan
Ja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar