Počela izgradnja Moravskog koridora - prvog digitalnog auto-puta u Srbiji

Ceremonijom u mestu Jasika, blizu Kruševca, danas su započeli radovi na izgradnji Moravskog koridora - autoputa od Pojata do Preljine, prvog digitalnog autoputa u Srbiji, koji će povezati tri okruga - Rasinski, Raški i Moravički, sa Koridorima 10 i 11.
Počela izgradnja Moravskog koridora - prvog digitalnog auto-puta u Srbiji
Foto: 021.rs
Radovi su počeli u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, ambasadora SAD, Velike Britanije i Turske, Entoni Godfri, Sian Meklaud i Tanžu Bilgič, čije firme su angažovane na izgradnji tog koridora, koji će povezati istok i zapad Srbije i spojiti preko pola miliona ljudi.
 
Srbija će tako za četiri godine imati kompletno završen Moravski koridor od Pojata do Preljine, najmoderniji i najširi autoput u zemlji, najavio je predsednik i dodao da će već za dve godine biti završena prva deonica Pojate - Kruševac od 28 kilometara i da će se za samo sat i po stizati od Beograda do Kruševca.
 
Predsednik je naglasio da Moravski koridor donosi najmoderniju tehnologiju i biće najširi autoput od 30 metara. Objasnio je da digitalni autoput znači da će građani imati na autoputu digitalne znakove i obeveštenja gde su eventualno gužve, udesi, gde je klizavo i sve druge informacije, što će dosta podići bezbednost saobraćaja.
 
Moravski koridor gradiće se u dužini od 112,3 kilometra, a radovi bi trebalo da budu završeni za četiri godine.
 
Ta saobraćajnica povezaće sve veće gradove centralne Srbije gde živi više od pola miliona ljudi - Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac, kao i Koridor 10 i autoput "Miloš Veliki" (Koridor 11).
 
Direktor projekta Moravskog koridora Endi Milunzi rekao je da je Moravski koridor više nego put, jer je prvi 5G auto-put.
 
"Moravski koridor će imati važan i masivan sistem za odbranu od poplava, ovo je prvi put da je izgrađen ovakav sistem na Balkanu", istakao je on.
 
Najsavremeniji autoput biće izgrađen u centralnoj Srbiji, "na tri Morave", a u okviru projekta biće regulisana rečna korita u dužini od 68 kilometara, postavljeni i telekomunikacioni uređaji i prvi put će biti primenjene nove tehnologije.
 
Izgradnja telekomunikacionog koridora duž auto-puta podrazumeva najsavremenije optičke i digitalne kablove, stanice za besplatan vaj-faj internet, najmodernije upravljanje saobraćajem na autoputu, tzv. inteligentne transportne sisteme i drugo.
 
Prvi digitalni auto-put u Srbiji biće do sada najširi auto-put u zemlji, odnosno od postojećih će biti širi za ukupno 1,6 metara.
 
Komercijalni ugovor za izgradnju auto-puta od Pojata do Preljine potpisan je 5. decembra sa američko-turskom kompanijom Behtel Enka UK Limited u vrednosti od 745 miliona evra.
 
Moravski koridor činiće tri deonice: Pojate - Kruševac u dužini od 27,83 kilometara, Kruševac - Adrani u dužini od 53,88 kilometara i Adrani - Mrčajevci - Preljina dužine 30,66 kilometara.
 
Auto-put se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, a biće izgrađeno ukupno 11 petlji i 130 ostalih objekata, od čega 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.
 
Gradnja autoputa Preljina - Pojate, kako je ranije najavljeno, biće završena za manje od četiri godine.
  • fast

    15.12.2019 18:29
    @ Lovac

    Kanda je za vas samo Novi Sad Vojvodina ? Y krak oko Subotice koji se završava, gde svrstavate u tih " 0 km autoputeva u Vojvodini " ?
  • Ns 49

    15.12.2019 18:24
    Svak čast jer je ovaj auto put preko potreban. Ipak i Vojvodini su potrebni putevi a ne samo 15 ili 17 Km dok je C. Srbija dobila 150 Km.
    Ne znam da li samo treba graditi iz gredita jer su to ograničeni resursi dok koncesije nisu ali naši ih nešto neće. Narod ima po domaćim bankama milijarde a ko zna koliko ima u stranm bankama i negde štekovano pa bi to trebalo iskoristiti ali mi sa time nikako da krenemo.
    SAD su bile bolje od nas u akcionarstvu, brzini vozova i pravosuđu za vreme Džeronima nego mi sada.
  • :/

    15.12.2019 18:10
    -
    @Dragan Perkovic

    Ne bi Vas ubilo da ponovo procitate sta ste napisali i ispravite greske.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija