Radovi su počeli u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića, ambasadora SAD, Velike Britanije i Turske, Entoni Godfri, Sian Meklaud i Tanžu Bilgič, čije firme su angažovane na izgradnji tog koridora, koji će povezati istok i zapad Srbije i spojiti preko pola miliona ljudi.
Srbija će tako za četiri godine imati kompletno završen Moravski koridor od Pojata do Preljine, najmoderniji i najširi autoput u zemlji, najavio je predsednik i dodao da će već za dve godine biti završena prva deonica Pojate - Kruševac od 28 kilometara i da će se za samo sat i po stizati od Beograda do Kruševca.
Predsednik je naglasio da Moravski koridor donosi najmoderniju tehnologiju i biće najširi autoput od 30 metara. Objasnio je da digitalni autoput znači da će građani imati na autoputu digitalne znakove i obeveštenja gde su eventualno gužve, udesi, gde je klizavo i sve druge informacije, što će dosta podići bezbednost saobraćaja.
Moravski koridor gradiće se u dužini od 112,3 kilometra, a radovi bi trebalo da budu završeni za četiri godine.
Ta saobraćajnica povezaće sve veće gradove centralne Srbije gde živi više od pola miliona ljudi - Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Stalać i Ćićevac, kao i Koridor 10 i autoput "Miloš Veliki" (Koridor 11).
Direktor projekta Moravskog koridora Endi Milunzi rekao je da je Moravski koridor više nego put, jer je prvi 5G auto-put.
"Moravski koridor će imati važan i masivan sistem za odbranu od poplava, ovo je prvi put da je izgrađen ovakav sistem na Balkanu", istakao je on.
Najsavremeniji autoput biće izgrađen u centralnoj Srbiji, "na tri Morave", a u okviru projekta biće regulisana rečna korita u dužini od 68 kilometara, postavljeni i telekomunikacioni uređaji i prvi put će biti primenjene nove tehnologije.
Izgradnja telekomunikacionog koridora duž auto-puta podrazumeva najsavremenije optičke i digitalne kablove, stanice za besplatan vaj-faj internet, najmodernije upravljanje saobraćajem na autoputu, tzv. inteligentne transportne sisteme i drugo.
Prvi digitalni auto-put u Srbiji biće do sada najširi auto-put u zemlji, odnosno od postojećih će biti širi za ukupno 1,6 metara.
Komercijalni ugovor za izgradnju auto-puta od Pojata do Preljine potpisan je 5. decembra sa američko-turskom kompanijom Behtel Enka UK Limited u vrednosti od 745 miliona evra.
Moravski koridor činiće tri deonice: Pojate - Kruševac u dužini od 27,83 kilometara, Kruševac - Adrani u dužini od 53,88 kilometara i Adrani - Mrčajevci - Preljina dužine 30,66 kilometara.
Auto-put se gradi za maksimalnu dozvoljenu brzinu od 130 kilometara na čas, a biće izgrađeno ukupno 11 petlji i 130 ostalih objekata, od čega 71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka i 31 propust.
Gradnja autoputa Preljina - Pojate, kako je ranije najavljeno, biće završena za manje od četiri godine.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 11
fast
Kanda je za vas samo Novi Sad Vojvodina ? Y krak oko Subotice koji se završava, gde svrstavate u tih " 0 km autoputeva u Vojvodini " ?
Ns 49
Ne znam da li samo treba graditi iz gredita jer su to ograničeni resursi dok koncesije nisu ali naši ih nešto neće. Narod ima po domaćim bankama milijarde a ko zna koliko ima u stranm bankama i negde štekovano pa bi to trebalo iskoristiti ali mi sa time nikako da krenemo.
SAD su bile bolje od nas u akcionarstvu, brzini vozova i pravosuđu za vreme Džeronima nego mi sada.
:/
Ne bi Vas ubilo da ponovo procitate sta ste napisali i ispravite greske.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar