Izmenama ovog zakona bila bi otvorena vrata i za vozila koja nemaju EU homologaciju, čiji je uvoz do sada bio nemoguć, a cena im je često niža u odnosu na ona koja dolaze iz EU, piše Blic.
Stručnjaci tako procenjuju da su vozila u SAD jeftinija za 20 do 30 odsto u odnosu na adekvatne modele u EU, pa bi njihov uvoz u Srbiju mogao da se isplati, bez obzira na višu cenu transporta. Uvoz automobila kojima nije određen evrostandard neće biti neselektivan, a to stoji i u obrazloženju izmena ZOBS-a koje se odnose na 249. član postojećeg zakona.
Tu se navodi da postoji "nedostatak zakona" kada su u pitanju upotrebljavana vozila sa tržišta gde se ne primenjuju usaglašeni tehnički uslovi koji važe i kod nas i u EU. Kako je objašnjeno, na takvim vozilima "neusaglašenosti se mogu u nekim slučajevima otkloniti prepravkama, uglavnom na svetlosnim i svetlosno-signalnim uređajima, uređajima za kontrolu i davanje znakova, odnosno instrument tabli vozila, uz utvrđivanje graničnih vrednosti izduvne emisije".
Sve to bi bilo utvrđeno "prema bližim uslovima u propisu o ispitivanju vozila u odgovarajućoj proceduri", navodi se u obrazloženju izmena zakona. Tako bi vozila, na primer iz SAD, Kine ili neke druge zemlje u kojoj se ovi standardi ne primenjuju, mogla da budu uvezena uz minimalne prepravke i ako se utvrdi da zadovoljavaju tehničke uslove, među kojima je i emisija izduvnih gasova.
Kako stoji u predlogu, ispitivanja takvih vozila sprovodi Agencija za bezbednost saobraćaja, koja može da ovlasti druge firme da to rade u njeno ime.
Direktor Centra za motorna vozila AMSS Milan Božić podvlači za Blic da bi Srbija izmenama ovog zakona praktično imala istu proceduru uvoza vozila bez EU homologacije, kao i Evropska unija.
"Ta vozila koja se uvoze moraće da ispune uslove u vezi sa emisijom izduvnih gasova koji važe u EU. Takođe, takvi automobili neće moći da se voze na našim putevima bez odgovarajućih prepravki. Tu pre svega mislim na saobraćajno-svetlosnu signalizaciju. Na primer, u SAD su farovi simetrični, a u Evropi asimetrični. Sve te uslove šta će i kako moći da se uvozi od automobila bez EU homologacije propisaće pravilnik", objašnjava Božić i dodaje da bi AMSS trebalo da kontroliše prepravke vozila bez EU homologacije.
I Milan Belin iz Asocijacije uvoznika vozila i delova kaže da se Srbija ovim izmenama prilagođava realnosti u EU.
"Videćemo kako će to uticati na tržište u Srbiji. Ne treba zaboraviti da prepravke svetlosne signalizacije, kao i prebacivanje instrument table iz milja u kilometre imaju određenu cenu. Takođe, kod nekih američkih modela biće neophodna i promena kočionog sistema, što nije jeftino. Transport vozila iz SAD sigurno košta nekoliko hiljada dolara", tvrdi Belin za Blic.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 23
MR
P mislim tim usijanim nasim glavama treba malo vise saznanja a ne samo otimanje para.
Vladimir
Vojislav
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar