Polovnjake ćemo moći da uvozimo iz SAD i Kine

Građani Srbije moći će da uvoze polovnjake i iz SAD ili Kine, odnosno automobile čija proizvodnja nije u potpunosti usklađena sa EU standardima, ako budu usvojene izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja koje su ušle u skupštinsku proceduru.
Polovnjake ćemo moći da uvozimo iz SAD i Kine
Foto: Pixabay
Izmenama ovog zakona bila bi otvorena vrata i za vozila koja nemaju EU homologaciju, čiji je uvoz do sada bio nemoguć, a cena im je često niža u odnosu na ona koja dolaze iz EU, piše Blic. 
 
Stručnjaci tako procenjuju da su vozila u SAD jeftinija za 20 do 30 odsto u odnosu na adekvatne modele u EU, pa bi njihov uvoz u Srbiju mogao da se isplati, bez obzira na višu cenu transporta. Uvoz automobila kojima nije određen evrostandard neće biti neselektivan, a to stoji i u obrazloženju izmena ZOBS-a koje se odnose na 249. član postojećeg zakona.
 
Tu se navodi da postoji "nedostatak zakona" kada su u pitanju upotrebljavana vozila sa tržišta gde se ne primenjuju usaglašeni tehnički uslovi koji važe i kod nas i u EU. Kako je objašnjeno, na takvim vozilima "neusaglašenosti se mogu u nekim slučajevima otkloniti prepravkama, uglavnom na svetlosnim i svetlosno-signalnim uređajima, uređajima za kontrolu i davanje znakova, odnosno instrument tabli vozila, uz utvrđivanje graničnih vrednosti izduvne emisije". 
 
Sve to bi bilo utvrđeno "prema bližim uslovima u propisu o ispitivanju vozila u odgovarajućoj proceduri", navodi se u obrazloženju izmena zakona. Tako bi vozila, na primer iz SAD, Kine ili neke druge zemlje u kojoj se ovi standardi ne primenjuju, mogla da budu uvezena uz minimalne prepravke i ako se utvrdi da zadovoljavaju tehničke uslove, među kojima je i emisija izduvnih gasova.
 
Kako stoji u predlogu, ispitivanja takvih vozila sprovodi Agencija za bezbednost saobraćaja, koja može da ovlasti druge firme da to rade u njeno ime.
 
Direktor Centra za motorna vozila AMSS Milan Božić podvlači za Blic da bi Srbija izmenama ovog zakona praktično imala istu proceduru uvoza vozila bez EU homologacije, kao i Evropska unija.
 
"Ta vozila koja se uvoze moraće da ispune uslove u vezi sa emisijom izduvnih gasova koji važe u EU. Takođe, takvi automobili neće moći da se voze na našim putevima bez odgovarajućih prepravki. Tu pre svega mislim na saobraćajno-svetlosnu signalizaciju. Na primer, u SAD su farovi simetrični, a u Evropi asimetrični. Sve te uslove šta će i kako moći da se uvozi od automobila bez EU homologacije propisaće pravilnik", objašnjava Božić i dodaje da bi AMSS trebalo da kontroliše prepravke vozila bez EU homologacije.
 
I Milan Belin iz Asocijacije uvoznika vozila i delova kaže da se Srbija ovim izmenama prilagođava realnosti u EU.
 
"Videćemo kako će to uticati na tržište u Srbiji. Ne treba zaboraviti da prepravke svetlosne signalizacije, kao i prebacivanje instrument table iz milja u kilometre imaju određenu cenu. Takođe, kod nekih američkih modela biće neophodna i promena kočionog sistema, što nije jeftino. Transport vozila iz SAD sigurno košta nekoliko hiljada dolara", tvrdi Belin za Blic.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • MR

    28.03.2023 17:08
    Glupost
    Mislim da bi ti ljudi trebalivse da se obrazuju. Vezi uvoza kola is USA , posto su americka vozila mnogo bolja izdrvljija,jednostavno za odrzavanje vise su prilagodjena ljudima svih uzrasta , novna gistracija i prelaze mnogo vise posto su distance ogromne.
    P mislim tim usijanim nasim glavama treba malo vise saznanja a ne samo otimanje para.
  • Vladimir

    06.07.2021 18:45
    Uvoz iz amerike
    Hoce li biti uopste dozvoljen auto iz amerike da se legalizuje u srbiji
  • Vojislav

    15.03.2021 00:20
    Kubikaza
    Gledam ove komentare i krstim se,prvo ovde nema izmisljenog velikog servisa a automobili prelaze preko pola miliona milja,bez znatnog ulaganja,da ne pricam o transmisiji itd a drugo kubikaze se krecu od 1000 do 8000,ali masa japanaca i evropskih marki su od 1500 do 2500 kubika. I zna se zasto ne daju uvoz u zemlju otpada... Ovde su auta 10 puta bolja i izdrzljivija,gledam audi ovde i dole,ogromna razlika u instrument tabli koja je u poredjenju sa ovom ovde kao da su deca pravila...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Ministar Bratina: Pad RTS-a bio bi državni udar

Ministar informisanja i telekomunikacija Boris Bratina kaže da bi trebalo ispitati "sve okolnosti koje blokiranje njihovog funkcionisanja prate", navodeći da bi "pad RTS imao smisao državnog udara".

Ko zapravo blokira RTS?

Blokada zgrada RTS u Takovskoj i na Košutnjaku, koju studenti i građani sprovode već šesti dan, odraz je velikog nepoverenja u javni servis, kao i dugogodišnjeg neprofesionalnog i politički pristrasn