Kvalitet usluga u prodavnicama u Srbiji ispod evropskog nivoa

Usluga koju u trgovinama dobijaju potrošači u Srbiji je na gotovo upola nižem nivou nego na Zapadu, pokazuje najnovije istraživanje kompanije "Intelligence".
Kvalitet usluga u prodavnicama u Srbiji ispod evropskog nivoa
Foto: Pixabay
Kvalitet usluge u prodavnicama robe široke potrošnje, koji je praćen metodom "mystery shopping" (tajni kupac), bio je uoči 2020. godine na nivou 52 odsto, dok je evropski standard 81 procenat, prema saopštenju kompanije o rezultatima istraživanja.
 
Oko 30 odsto svih prodavaca, kako se ističe, uopšte ne poznaje karakteristike proizvoda koje prodaju i teško se snalaze da pronađu informacije o njima. Dve trećine njih ne zanimaju potrebe kupaca, već vode računa o nekim drugim poslovima koje obavljaju. Iako trgovci na oko dve trećine elektronskih poruka odgovore na vreme, polovina njih odgovori veoma šturo sa često generičkim porukama koje prebacuju posao na nekog drugog.
 
"S obzirom na to da većinu prodavnica u ovom sektoru čine strane kompanije, očekivanja da će svoje znanje uložiti u podizanje standarda usluge do sada se nisu ispunila u potpunosti", navodi se u istraživanju.
 
Ipak, napominje se da je u devet praćenih trgovinskih lanaca zabeležen rast povećanja kvaliteta usluge - sa 47 odsto u trećem kvartalu prošle godine na 52 procenta u poslednjem tromesečju.
 
Za bolje ocene kvaliteta usluga u trgovinama najzaslužniji je nešto veći nivo zadovoljstva samih zaposlenih, konstatuje "Intelligence", koji je sproveo i merenje zadovoljstva (sreće) samih prodavaca na radnom mestu. Istraživanje je pokazalo da su zadovoljstvo zaposlenog i zadovoljstvo potrošača u korelaciji, i da će nivo usluge, kao i promet, porasti ako su zaposleni zadovoljniji, zaključuje se u istraživanju.
  • Sloba53

    28.01.2020 22:52
    Neljubaznost , nekulturo obraćanje , arogancija i nerazumevanje da su oni tu radi potrošača , a ne obrnuto , je deo kulture ovog naroda , ali i posledica mizernih plata ovih radnika. Menađžeri treba više da rade sa radnicima na podizanju kulture i na poznavanju robe i prava kupaca , ali i da ih korektno plate.
  • Živa Istina

    28.01.2020 19:32
    @ Vlada
    to je zato što su domaćí tajkuni bolje plaćali zaposlene, nego ovi strani.
  • Kaćanka

    28.01.2020 19:00
    Da bi se poboljšao kvalitet usluga predlažem da vikendom rade gazde, ipak su oni majstori svog zanata!!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija