Reč je o posebnom Zakonu o utvrđivanju javnog interesa i posebnim postupcima radi realizacije projekata izgradnje i rekonstrukcije linijskih infrastrukturnih objekata od posebnog značaja za Srbiju.
Donošenje zakona omogućiće, pored ostalog, ranije puštanje u saobraćaj određenih deonica puteva, raniji povraćaj uloženih sredstava, kao i efikasnije korišćenje budžetskih i kreditnih sredstava.
Zakonom se, između ostalog, skraćuju rokovi postupanja organa koji sprovodi eksproprijaciju, kao i sve administrativne procedure koje su se u praksi pokazale kao neefikasne prilikom izgradnje linijskih infrastrukturnih objekata.
Kako su ranije pisali mediji leks specijalis podrazumeva suspendovanje važećih zakona države tako što se njime ukida odnosno suspenduje Zakon o javnim nabavkama, javnim tenderima ili drugim postupcima predviđenim nacionalnim zakonodavstvom Srbije.
Neki od projekata na koje se odnosi ovaj specijalan zakon su projekti iz novog investicionog ciklusa, čija vrednost je procenjena na oko pet milijardi evra ulaganja u infrastrukturne projekte.
Među njima su i izgradnja deonice Preljina - Požega, deonice Moravskog i Fruškogorskog koridora, autoputa Beograd – Zrenjanin – Novi Sad… Takođe, odnose se i na izgradnju brze pruge Beograd – Budimpešta, Beogradski metro i rekonstrukciju pruga.
Kako je navedeno u Predlogu koji je bio pred Skupštinom, planirano je da za ove važne projekte postupak izbora strateškog partnera sprovodi radna grupa koju formira Vlada Srbije.
Podsetimo, leks specijalis je poseban zakon kojim se određeni projekti proglašavaju projektima od nacionalnog značaja i da se zbog toga primenjuje taj novi zakon dok se postojeći zakoni suspenduju.
Poslanici su izglasali izmene i dopune Zakona o planiranju i izgradnji koji se usklađuje sa propisima EU, a najznačajnije izmene tiču se profesionalnih kvalifikacija, odnosno regulisanih profesija u oblasti planiranja i izgradnje, tj. izdavanja licenci inženjerima, arhitektama i prostornim planerima i sticanje prava na obavljanje stručnih poslova u okviru tih profesija.
Prvi put se uodi pojam metroa
U oblasti licenciranja inženjera, smanjen je broj administrativnih procedura. Izmenama zakona se prvi put uvodi pojam metroa, kao vrste linijskog infrastrukturnog objekta.
Zakon o Registru prostornih jedinica i Adresnom registru treba da omogući da ova oblast bude uredjena jednim propisom umesto sadašnja tri, da nadležnost za vođenje i održavanje bude objedinjena kod Republičkog geodetskog zavoda kao i da proces ažuriranja podataka i njihovu razmenu izmedju državnih organa učini efikasnijim.
Usvajanje predloga zakona se omogućava i da se podaci iz ovih registara koriste u skladu sa propisima kojima se uredjuje elektronska uprava, što će doprineti većem kvalitetu pružanja javnih usluga za građane.
Regulisanje kupovine onlajn karata
Izmenama Zakona o prevozu putnika u drumskom saobraćaju se regulišu uslovi za prodaju voznih karata i drugih prevoznih isprava putem interneta.
Poslanici su usvojili i dva zakona iz oblasti vodnog saobraćaja. Izmene i dopune Zakona o plovidbi I lukama na unutrašnjim vodama omogućavaju prenos nadležnosti sa Agencije za upravljanje lukama na resorno ministarstvo.
Zakon o hidrografskoj delatnosti ima za cilj da uredi pravni okvir za obavljanje hidrografske delatnosti. Takođe, Zakon predviđa da Direkcija za vodne puteve uspostavi i upravlja Centralnom bazom hidrografskih podataka kao integrisanim informacionim sistemom za podatke iz ove oblasti.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 14
proka
nadam se da ovg puta narod , ako je još nešto ostalo , NEĆE DUGO ČEKATI!!!
socko
Gospodo, odlucite: vas bioloski opstanak ili "kapilarni glasovi" i zaklanjanje iza ljudi bez znanja i integriteta koji vas vode direktno u provaliju.
Nemanja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar