Trivan: Zabrana uvoza polovnjaka sa "evro 3" od 2021, možda i "evro 4"

Uvoz polovnjaka sa "evro 3" motorima će najverovanije biti zabranjen od 1. januara iduće godine, najavljuje ministar zaštite životne sredine Goran Trivan za "Tanjug".
Trivan: Zabrana uvoza polovnjaka sa "evro 3" od 2021, možda i "evro 4"
Foto: Pixabay
Dodaje da se još razmatra da li će se ta zabrana eventualno odnositi i na vozila emisione klase "evro 4".
 
Trivan ističe da najavljena zabrana uvoza ne znači da će građanima biti zabranjeno da koriste stare automobile koje već poseduju, ali će ti automobili morati da prođu strožu kontrolu emisije izduvnih gasova od 1. jula 2021. godine.
 
Eliminacioni faktor na tehničkom pregledu neće biti emisiona klasa motora, objašnjava ministar, već šta vozilo ispušta iz auspuha, što znači da će i stariji autmobili moći da prođu kontrolu ukoliko su dobro održavani ili ako su u njih ugrađeni odgovarajući filteri ili katalizator.
 
Na konstataciju da će vozači, ipak, teško moći sa svojim vozilima da prođu tehnički pregled i registruju vozila sa motorima emisione klase "evro 1" ili "evro 2", Trivan kaže da je to pitanje za MUP, ali i da će, zbog čistijeg vazduha, svako morati da plati "cenu" vožnje starog automobila, odnosno da uloži u njegovu ispravnost.
 
Ministar upozorava da ni noviji automobili možda neće moći da prođu tehnički pregled zbog emisije izduvnih gasova, ukoliko su neispravni.
 
Na pitanje kako će se tretirati stari automobili koji se voze na plin, s obzirom na to da manje zagađuju nego i motori sa "evro 5" standardom, Trivan je rekao da se to još ne zna i da će o tome odlučivati MUP.
 
Kaže da je ministarstvo koje vodi pokrenulo inicijativu za zabranu uvoza starih automobila i da su već imali sastanke sa ministarstvima koja su nadležna za to, kao i da zbog zakonske procedure i predstojećih izbora nije verovatno da zabrana bude uvedena pre 1. januara.
 
"Ne verujem da možemo da stignemo pre toga, mislim da je 1. januar optimalan rok", dodao je Trivan. "Sve vreme neko podmeće tezu da ćemo mi zabraniti ljudima da koriste stare automobile. Prvo, mi ne možemo da zabranimo uvoz već druga ministarstva, ali mi podstičemo da se to uradi i od toga nećemo odustati, jer je to apsolutno pitanje kvaliteta vazduha."
 
Drugo, navodi Trivan, važno je da građani znaju da će moći i dalje da voze automobile koje poseduju, uz uslov da su tehnički ispravni i da od 1. jula sledeće godine zadovolje kriterijume za izduvne gasove.
 
"Mi smo i sada, kao vlasnici automobila, u obavezi da poštujemo ograničenja emisije izduvnih gasova, samo što se to ne poštuje kako treba", napomenuo je ministar.
 
Ističe da će na osnovu propisa MUP-a to biti potpuno rešeno od 1. jula 2021. godine.
 
Takođe, kaže da je protiv uvoza starih automobila, ne samo što više zagađuju životnu sredinu, već i zato što nisu dovoljno bezbedni.
 
Inače, merenja tehničkih pregleda pokazuju da više od polovine vozila u Srbiji ili 1,2 miliona vozila emituje veću količinu gasova nego što je propisano.
 
U Srbiji postoji ukupno oko 2,25 miliona vozila, od kojih oko 655.000 imaju motore starije od "evro 3" standarda.
 
Pravilnik o tehničkim pregledima koji je primenjuje od 5. jula 2018. predvideo je da odredba koja se odnosi na strožu kontrolu emisije izduvnih gasova počne da se primenjuje za tri godine.
 
Podsećanja radi, na prostoru EU motori norme "evro 1" (poznate i kao EC 93) uvedeni su 1993. godine, tri godine kasnije "evro 2" (EC 96) postao je obaveza, a "evro 3" je stupio na snagu 2000. godine. Od 2006. se primenjuje "evro 4", od 2009. i "evro 5" standard. U 2014. su proizvođači već prešli na "evro 6" emisionu klasu, a priprema se i "evro 7".
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Pajo

    17.05.2020 16:53
    Zagadjenjje
    Ovako.izmerite sada koliko je zagadjen vazduh i izmerite posle tri godine pa cemo svi videti koji je rezulta.ja skupio navac taman da kupim auto ali uvek nesto se ispreci na put pre 20 dodina morao Sam prodati auto zbog velikog poreza koji je uveo Šeki. Uvek se nadje neki pametan za sirotinju
  • snob

    10.02.2020 10:14
    malogradjanstvo
    @prodao auto

    vazno je kupiti skupa kola zbog komsiluka .
    da komsiluk bude zavidan .
  • socko

    10.02.2020 09:00
    @nadam se da ce barem
    Apsolutno tacno, potpisujem!

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Vučić: Velik skup, sačuvali smo stabilnost

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je povodom današnjeg protesta u Beogradu, da je to bio veliki protest i da je ogroman broj ljudi došao iz unutrašnjosti, te da je stabilnost sačuvana.

MUP: U Beogradu 107.000 ljudi

Ministarstvo unutrašnjih poslova saopštilo je da je u Beogradu, na svim lokacijama, "u piku" bilo 107.000 učesnika protesta.