Prosečna starost automobila u Srbiji 17 godina

U Srbiji ima više od dva miliona vozila čija je prosečna starost 17 godina, a činjenica da većina ima euro 3 ili euro 4 motor i da reciklaža nije na zavidnom nivou, signal je da je neophodno raditi na rešavanju problema i podsticanju kupovine eko-vozila da bi se zagađenje smanjilo, rečeno je na javnoj debati "Upravljanje otpadnim vozilima u Srbiji" u PKS-u.
Prosečna starost automobila u Srbiji 17 godina
Foto: Pixabay
Kako piše Dnevnik, ministar zaštite životne sredine Goran Trivan najavio je da se narednih dana očekuje usvajanje pravilnika kojim će biti predviđene subvencije za kupovinu električnih i hibridnih automobila, kao jedna od mera za smanjenje zagađenja životne sredine u Srbiji.
 
Ovih dana očekuje se i usvajanje uredbe kojom će biti predviđena podsticajna sredstva za reciklažu polovnih automobila koji se više ne koriste. Sve to će, kaže, doprineti tome da se unapredi stanje u oblasti životne sredine.
 
Trivan je rekao i da u Srbiji reciklaža automobila nije na željenom nivou, i ukazao na nelogičnost da se za automobile koji se uvoze, a novi su, postoji obaveza da se plate ekološke takse i naknade, dok se za polovna vozila to ne plaća. Već smo u razgovorima o tome i pokrenućemo inicijativu da se to izmeni i da oni takođe plaćaju ekološku naknadu koju plaćaju uvoznici novih, rekao je Trivan.
 
Direktor PKS-ovog Sektora za strateške analize, usluge i internacionalizaciju Mihailo Vesović je rekao da su se mnogi ekološki problemi nagomilali i da podaci po kojima prosečna starost automobila iznosi 17 godina ne zvuče dobro, što znači da ima i vozila starijih od 30 godina.
 
Važno je da se u rešavanje ekoloških problema uključi stručna javnost, rekao je Vesović.
 
Predsednik Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Miloš Petrović istakao je da predstavnici te asocijacije već godinama ukazuju na to da uvoznici novih vozila plaćaju ekološku taksu od 12.000 dinara po toni, a da fizička lica ne plaćaju taksu za polovnjake. Kaže i da je važno što je država prepoznala značaj podsticanja kupovine električnih i hibridnih vozila.
 
Navodi podatak da je u Srbiji registrovano samo 48 električnih vozila i 342 hibridnih je kako kaže - poražavajuće.
 
"Nadam se da ćemo s ovom novom merom imati čistije automobile, i da će biti zabranjena vozila koje je Evropa zabranila jer, ako nisu dobri njima, nisu dobri ni za nas", rekao je Petrović.
 
U Srbiju se svake godine uveze oko 30.000 novih putničkih vozila, 2019. ih je uvezeno 34.000, dok je polovnih pet puta više i ona su starija od 10 do 15 godina. Ako vozila stara 20 godina mogu da se legalno uvezu i voze, a onda imamo problem zagađenje, jasno je šta treba da se uradi, rekao je Petrović.
 
Kako je dodao, u Srbiji ima 2,2 miliona vozila, od tog broja je 1,9 milion putničkih, a 1,7 milion ima motor euro 3 ili euro 4. Ozbiljan problem, kako navodi, predstavlja to što 1,2 milion vozila neće moći da prođe tehnički pregled.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Milan

    16.02.2020 09:33
    Milan
    Pa kako da kupim auto sa platom od 42,000,00 dinara. Radim kod privatnika neznam koliko nisam kreditno sposoban. Šta treba da dam svoj dom pod hipoteku za četiri gume. Gospodo političari ljudima obezbedite siguran posao i pare,pare,sve se plaća bukvalno. E onda ćemo imati svi nova kola u skladu sa primanjima ali sve novo i lepo. Nemojte prodavati toplu vodu niti možete samo lupate da ispunite normu sram vas bilo. E zato ćete pući politički....
  • /

    16.02.2020 08:02
    /
    celo autotrziste srbije se zasnivalo na polovnim kradenim kolima i sada bi to opovrgnu.

    /iskreni mogu da potvrde kako se dacic danima preko medija kleo u postenje srbije pa mu onda zli zapad posalje satelitski snimak garaze u koju stize kraden automobil na prepravke i rasklapanje/
  • Konstantin

    16.02.2020 07:12
    Kako Perica zamišlja
    Petrović zastupa uvoznički lobi koji bi da onemogući registraciju krševa kojih su se nauvozili, pa da obrnu novi ciklus. Nešto slično kao sa tablicama ili saobraćajnom. To nema nigde u svetu. U Italiji još uvek ljudi voze auto koji imaju možda i 50 godina sa originalnim tablicama. Zašto ne bi mogao da se registruje Yugo ili Kec? Nek zabrane uvoz, ali ono što ljudi sad imaju mora da može da se registruje po standardu koji je tad važio. Glupost i sramota.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Vučić: Velik skup, sačuvali smo stabilnost

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je povodom današnjeg protesta u Beogradu, da je to bio veliki protest i da je ogroman broj ljudi došao iz unutrašnjosti, te da je stabilnost sačuvana.