Brod, dužine 40 i širine devet metara, predviđen je da u zimskom periodu radi kao ledolomac na Dunavu, od Mađarske granice do Beograda, a ostatak godine brod će služiti u operacijama bočnog tegljenja drugih plovnih objekata.
Ledolomac je projektovan kao jednopalubni, dvopropelerni s fiksnim krilima i balansnim kormilima, sa mašinskim prostorom u srednjem delu, piše
eKapija.
Kako se navodi u dokumentaciji, brod bi trebalo da plovi oko deset dana bez dopunjavanja rezervi goriva, ulja i vode, sa sedam do maksimalno deset ljudi na njemu.
Predviđeno je da brod opslužuje stalna posada koja bi boravila na brodu. Ledolomac bi trebalo da ima smeštaj za sedam članova posade i tri gosta.
Sve stambene, društvene i službene prostorije biće opremljene sistemima za klimatizaciju i grejanje.
Nadzor nad gradnjom broda vršiće Uprava za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu, organ uprave u sastavu Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Projektnu dokumentaciju su izradile firme Albatros dizajn iz Novog Sada i Numerik marine sa Novog Beograda.
Rok za dostavljanje ponuda je 15. april, do 10 časova, a javno otvaranje ponuda je 15 minuta kasnije.
Podsetimo da je decenijama unazad država računala na ledolomce "Čakor" i "Vučevo" za razbijanje leda, što više nije slučaj. Van stroja je i ledolomac "Petrovaradin" zbog oštećenja u požaru, koji ga je zahvatio u julu prošle godine. Opširnije o tome kako je država ostala bez ledolomaca u našem tekstu
OVDE.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 1
lala
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar