Deklarativno građani iskazuju spremnost da slušaju preporuke, ali istraživanje rađeno pre početka njihove primene, siguran sam da bi danas dalo drugačije rezultate, kaže za "Radio Beograd" Predrag Kurčubić iz agencije "Ipsos", koja je sprovela istraživanje.
Ističe da je suština u tome da se situacija i mere koje se primenjuju menjaju veoma brzo, što menja percepciju straha i potencijalne opasnosti.
Kurčubić navodi da je primer Italije, gde je ispitivanje sprovedeno neposredno uoči eskalacije zaraze, pokazalo da je u italijanskoj javnosti postojala "jedna doza lagodnosti".
"Čak 40 odsto populacije je očekivalo da širenje zaraze bude uskoro stavljeno pod kontrolu, 60 odsto je reklo da mediji preuveličavaju opasnost od širenja virusa, dok je 70 odsto izjavilo da je viruskorona tek nešto opasniji od gripa", naveo je Kurčubić.
Dodao je da podaci prikupljeni u Italiji pre nekoliko dana, pošto je došlo do eskalacije zaraze i opšteg karantina, pokazuju da su se svi indikatori promenili.
Kurčubić ističe i da se u istraživanjima širom sveta, pa i u Srbiji, pokazalo da većina građana smatra da je dobro obaveštena, što demantuju odgovori na konkretna pitanja.
"Na pitanje šta bi uradili u slučaju da neko njima blizak ili oni sami osete neke simptome zaraze, 20 odsto njih je reklo da bi otišli u dom zdravlja, što je apsolutno suprotno svim preporukama", naglasio je Kurčubić.
Uloga medija u ovakvim situacijama je ključna i ne postoji "dovoljna informisanost društva", smatra istraživač agencije "Ipsos".
"Informisanje mora da bude kontinuirano i da se šalju veoma kratke i jasne poruke sa uputstvima o ponašanju građana", naglasio je Kurčubić.
Za informisanje starijih građana ključna je uloga televizija, dok se mladi više informišu preko interneta i društvenih mreža, napomenuo je Kurčubić.
"Podaci iz anketa sprovedenih širom sveta pokazuju da, oslanjajući se na društvene mreže, mladi olako shvataju pretnju po nacionalno zdravlje, a naročito činjenicu da, iako zaraza kod njih uglavnom ne izaziva teže posledice, oni mogu da budu prenosioci virusa", navodi Kurčubić.
Najavio je da će agencija "Ipsos" nastojati da u toku vanrednog stanja što češće sprovodi istraživanja i da ponavljanjem istih ključnih pitanja prati uticaj promene situacije na menjanje dominantih stavova u javnom mnjenju Srbije.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 3
@ w/e
Utopija
w/e
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar