Zaposleni u Кontakt centru će prijavu primiti na broj 011/6350-322 ili putem sajta www.inspektor.gov.rs i uz ocenu proslediti nadležnoj republičkoj inspekciji, precizirano je u saopštenju.
Zbog zabrane kretanja, operateri će na raspolaganju biti od 9 do 16 časova, a van radnog vremena moguće je ostaviti prijavu kao govornu poruku. Tokom celog dana, moguće je podnositi prijave i online, preko jednostavne kontakt forme na sajtu www.inspektor.gov.rs, što je ujedno najefikasniji način da se što pre dobije odgovor.
Prijave mogu da se podnesu i anonimno, a oni koji ostave kontakt podatke dobiće u roku od 72 sata povratnu informaciju kojoj republičkoj inspekciji je prosleđena. Republičke inspekcije imaju zakonski rok da obaveste podnosioca o toku postupka. Putem Кontakt centra moguće je podneti i pritužbu na postupanje službenih lica republičkih inspekcija. Ono što gradjani i privreda neće moći da prijavljuju su problemi iz nadležnosti pokrajinskih i lokalnih inspekcija (kao što su: komunalni poslovi, komunalni red, saobraćaj, buka, vanpijačna prodaja, izgradnja objekata u nadležnosti opštine/grada i dr.).
U tim situacijama operateri će ih uputiti na nadležnu pokrajinsku ili lokalnu inspekciju. Кontakt centar pokrenula je Vlada Srbije, u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave, Jedinicom za podršku Кoordinacionoj komisiji za inspekcijski nadzor, Кancelarijom za IT i eUpravu i NALED-om i, a uz podršku ;Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), koja u okviru dvogodišnjeg projekta podržava reformu inspekcija u Srbiji. EBRD je, u želji da pomogne ublažavanju negativnih posledica pandemije na rast sive ekonomije, omogućila da Кontakt centar bude uspostavljen za samo pet dana, navedeno je u saopštenju.
"Vanredno stanje prouzrokovano pandemijom virusa COVID 19 ubrzalo je početak rada Кontakt centra, jer i u ovoj situaciji mogu se naći pojedinci koji žele da se okoriste. Naša je namera da kroz rad Кontakt centra zaštitimo gradjane i privrednike od nesavesnog ponašanja", izjavio je ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić.
On je zahvalio partnerima iz EBRD, Кancelarije za IT i NALED-u na spremnosti da preusmere deo aktivnosti na rešavanje zdravstvenih i ekonomskih posledica širenja virusa.
"Po okončanju pandemije, Кontakt centar zajedno sa eInspektorom biće centralna tačka modernizovanog sistema inspekcijskog nadzora, omogućiće veću efikasnost inspekcija i ojačati poverenje u inspekcijski sistem, javnu upravu i vladavinu prava", izjavio je Ružić.
Direktorka EBRD za Zapadni Balkan Žužana Hargitai kazala je da ta banka godinama unazad pomaže unapređenju rada inspekcija, pa one danas rade bolje i modernije nego što je to ranije bilo, kada su bile percepirane kao opterećenje privrednom razvoju, a ne podrška.
Ranije su se predstavke slale poštom
"Ponosni smo što Srbiji i u vanrednom stanju možemo da pomognemo na ovaj način i da smo ranije nego što je planirano uspeli da pokrenemo Кontakt centar na koji će građani moći da prijave neke nepravilnosti", izjavila je Hargitai.
Prema rečima direktora Кancelarije za IT i eUpravu Mihaila Jovanovića, "novi Кontakt centar obezbediće uštede u vremenu koje će biti vidljive odmah".
"Svaka prijava biće evidentirana u CRM sistemu, nakon čega se elektronski, sa stepenom hitnosti, šalje nadležnoj inspekcijskoj službi i evidentira u informacionom sistemu eInspektor. Ranije su se predstavke slale poštom, što je zahtevalo dosta vremena dok ne dodju do odgovarajuće inspekcije. Cilj je da se uspostave rokovi i norme, te da se pravovremenim i odgovornim postupanjem inspekcija podigne efikasnost i transparentnost inspekcijskih službi", istakao je Jovanović.
Direktorka za regulatornu reformu u NALED-u Jelena Bojović navela je da "gradjani svake nedelje upute oko 1.600 prijava inspekcijama", te da im je sada prijavljivanje olakšano, jer ne moraju da znaju u čijoj nadležnosti je problem koji imaju.
"Uspostavljanje Кontakt centra jedna je od ključnih mera Nacionalnog programa za suzbijanje sive ekonomije", kazala je Bojović.
Kako je navela, svako ko uoči poslovanje u sivoj zoni, narušavanje prava potrošača ili radnika ili sumnja u bezbednost proizvoda ili usluga, na jednom mestu može da podnese prijavu bilo kojoj od 44 republičke inspekcije.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 19
Anka
Dzoni
Anonima
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar