Ljajić: Rešenje za otkazane turističke aranžmane biće prihvatljivo za građane

Država Srbija traži model za nerealizovane turističke aranžmane, koji će biti privatljiv i za agencije i za putnike koji su uplatili aranžmane, ali zbog pandemije korona virusom ne mogu da ih realizuju, rekao je za Politiku ministar trgovine, turizma i telekomunikacija Rasim Ljajić.
Ljajić: Rešenje za otkazane turističke aranžmane biće prihvatljivo za građane
Foto: Pixabay
Kako kaže, Ministarstvo razgovara sa Nacionalnom asocijacijom turističkih agencija (YUTA) i velikim agencijama, kako bi zaštitili i prava putnika i agencije od bankrota, kao i 7.000 njihovih zaposlenih čija radna mesta mogu biti ugrožena.
 
Ministar je rekao da ima u vidu modele drugih zemalja, ali je dodao da je cilj Srbije da ne menja postojeće propise.
 
"Agencije predlažu izdavanje vrednosnih vaučera koje bi putnici mogli da iskoriste u narednom periodu, ali moramo da proverimo da li takvo rešenje ide u korist građana. Očekujem da ćemo uskoro imati okvir za prevazilaženje ovog problema”, najavio je Ljajić.
 
U tekstu se navodi da u Srbiji još uvek nema otkazivanja letnjih aranžmana jer se mnogi nadaju da će se situacija sa zarazom i granicama normalizovati u drugoj polovini godine.
 
Podsećamo, direktor YUTA Aleksandar Seničić rekao je da nema uslova za vraćanje novca za aranžmane koji su propali. On je naveo da će građani Srbije moći da dobiju vaučere kod iste agencije kod koje su zaključili ugovor, i u istom iznosu, koje će moći da iskoriste do 1. oktobra 2021, odnosno u toku zimske sezone ili naredne letnje sezone. Seničić kaže da je za celo ovo leto uplaćeno oko 240.000 aranžmana, od kojih je polovina isplaćena u celosti.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • voj penzos

    13.04.2020 18:40
    vracanje para
    Uopste nije jasno kako neko (hotelijeri ili avio prevoznici) nece ili nemoze da vrati novac ako nije pruzio uslugu. Da li to znaci da ce oni profitirati od ove pandemije? I ko ce platiti drugom hotelu i prevozniku za uslugu za koju ce dobiti vaucer? Sve nejasnoca do nejasnoce.
  • putnik

    13.04.2020 18:17
    Neću vaučer. Ja sam dao novce, a ti mene ili vodi na put ili mi vrati iste te moje novce. Ne možeš mi uzeti pare za nešto što nisi uradio, a sutra ....ko živ ko mrtavr
  • Bety Boop

    13.04.2020 18:05
    Moguće rešenje
    U Francuskoj je novodonetim zakonom predviđeno da je agencijama dat rok od tri meseca da kontaktiaju klijente koji su isplatili ili kaparisali putovanja i istima predlože :
    -Putovanje identično otkazanom (ista destinacija, hotel i cena i u slučaju da se radi o punoj sezoni umesto predsezone). U slučaju da klijenti odaberu kvalitetnije ili duže putovanje, dužni su doplatiti razliku. Ukoliko se klijenti opredele za jeftinije putovanje, agencija im je obavezna da im vrati razliku.
    - Izdavanje vaučera čija je važnost 18 meseci koji može da se iskoriste za jedno ili više putovanja, s tim da su agencije u obavezi da posle tog roka u celosti vrate novac onima koji nisu iskoristili vaučere.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija