"Novosti" pišu da nakon godinu dana dug nije nestao, ali ne može prinudno da se naplati. Takođe, taj postupak ne može da se pokrene pre nego što se pošalje opomena, pisanim ili elektronskim putem, da postoji neko dugovanje.
Milanu J. (69) iz Beograda će zastarela potraživanja za račune jednog javnog komunalnog preduzeća biti prinudno naplaćena, jer nije znao da treba da uloži prigovor.
"Trudim se da redovno izmirujem obaveze, ali desilo se da imam nekoliko neplaćenih računa iz 2018. godine. Rešenje izvršitelja mi je stiglo prošle godine. Video sam da je od tog duga prošlo više od godinu dana i mislio sam da neće moći tako da ga naplate. Kada sam se obratio jednom udruženju potrošača za savet, objasnili su mi da sam propustio rok od pet dana da uložim prigovor", objašnjava Milan za "Novosti".
On kaže da će sada dug, koji se uvećao i zbog troškova izvršitelja, morati da plati.
Šef pravnog tima Nacionalne organizacije potrošača Mladen Alfirović za "Novosti" kaže da im stižu mnogobrojne žalbe ljudi koji su se našli u sličnoj situaciji. Većina građana je čula da postoji neki rok do godinu dana, ali ne zna šta to formalno znači. Imaju običaj da ignorišu podneske koji im stižu od suda, odnosno izvršitelja i često se dešava da propuste rok i ne iskoriste svoje pravo da ulože prigovor.
"Ako se potrošač ne pozove na zastaru, dug se može prinudno naplatiti. Kada stigne rešenje od izvršitelja, dužnik ima rok od pet dana da podnese prigovor. Upućuje ga preko izvršitelja sudu, koji donosi odluku da se obustavlja prinudna naplata. Taj podnesak mora da se sačini onako kako je zakonom predviđeno", objašnjava Alfirović.
Posle godinu dana, kako navodi, dug i dalje postoji i korisniku zbog toga može da bude obustavljeno pružanje usluge.
On ističe i da je Zakonom o zaštiti potrošača propisano da se takav dužnik ne sme uslovljavati naplatom zastarelih potraživanja da bi mu ponovo bila uključena usluga. Međutim, kako naglašava, to se u praksi baš i ne poštuje.
Institut zastare je i razlog zbog koga se građanima obično preporučuje da račune čuvaju godinu dana, ali Alfirović savetuje da to čine dve godine.
"Zakonom je predviđeno da potrošači imaju rok od dve godine za reklamaciju ukoliko nisu zadovoljni kvalitetom usluge. Neka javno-komunalna preduzeća još na računima navode da je rok za reklamaciju 30 dana, što je suprotno zakonu", objašnjava Alfirović.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 44
koga briga
///
.
Šta ga onda zaustavlja u državnom nasilju i ludilu?
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar