BIRODI: Izveštavanje u dnevnicima o izbornoj kampanji lošije nego 2012. godine

Biro za društvena istraživanja (BIRODI) na osnovu monitoringa televizijskih dnevnika uočio je da je najzastupljeni akter na početku i tokom nastavka izborne kampanje Aleksandar Vučić u ulozi predsednika Srbije, uz napomenu da je procenat pozitivnog izveštavanja smanjen u poslednjem posmatranom periodu.
BIRODI: Izveštavanje u dnevnicima o izbornoj kampanji lošije nego 2012. godine
Foto: Pixabay
"Izveštavanje o Aleksandru Vučiću je praćeno kršenjem člana 6. i 11. Zakona o oglašavanju, jer u TV prilozima nije naznačeno da li nastupa kao predsednik stranke ili države", saopštio je BIRODI i dodao da je Regulatornom telu za elektronske medije uputio dve prijave na koje REM nije reagovao.
 
"Za urednike dnevnika i novinare nije bila relevantna tema da li je po Ustavu i zakonu da predsednik Srbije pomaže bilo kojoj listi da ostvari što bolji izborni rezultat, a da poslanici posle treba da kontrolišu njegovo ustavno ponašanje", navedeno je u analizi.
 
Visoka je prisutnost fenomena "partijskih kamera", odnosno emitivanje propagandnih sadržaja u izbornoj hronici koje kreiraju izborni štabovi izbornih lista, a preporuku BIRODI-ja da se ova praksa promeni prihvatila je samo TV N1. U analizi je uočena i funkcionerska kampanja čiji je lider bila premerijeka Srbije, a zabeležena je i niska zastupljenost, ali i pozitivan ton izveštavanja o izbornim lista opozicje što je rezultat fenomena "partijskih kamera".
 
Politike stranke koje su bile za bojkot, na javnom servisu nisu bile u prilici da objasne razloga bojkota, jer se o ovoj temi nije izveštavalo u dnevniku na produbljen, analitičan i argumentovan način.
 
Monitoring BIRODI dnevnika na televizijskim stanicama preko kojih se o politici informiše više od 60 odsto građana Srbije, govori o padu kvaliteta izveštavanja u odnosu na 2012. godinu.
 
Za razliku od 2012.godine kada posmatrani dnevnici TV sa nacionalnom frekvencijom takođe nisu u potpunosti ispunjavali uslove kvalitetnog izbornog izveštavanja, ipak je postojao kompetititvni ambijent, jer su dve izborne liste oko Demokratske stranke i Srpske napredne stranke bile približnije predstavljene u odnosu na ostale koje su bile manje, ali pozitivnije predstavljene.
 
"Osam godina kasnije, naš monitoring na istom uzorku pokazuje da imamo izbornu kampanju u kojoj imamo jednog javnog funkcionera -predsednika Republike i predsednika političke partije koji je dominantan akter neanalitičkog i nekritičkog izveštavanja u dnevnicima", naveo je BIRODI.
 
Političke stranke, čak i vladajuća Srpska naredna stranka, su ostale po strani iako će sa njihovih izbornih lista građana birati narodne poslanike. Monitoring izveštavanja centralnih informativnih emisija na televizijama sa nacionalnim frekvencijama i N1 sproveden je u periodu od 4. do 15. marta i od 8. maja do 18. juna 2020. godine.
 
BIRODI je pozvao međunarodne organizacije koje prate izbore u Srbiji, a posebno Misiju ODIHR-a, da svoje zaključke usklade s nalazima o integritetu izbornog procesu, a što u nije bio slučaj 2016. i 2017. godine i tako konkretno pomognu Srbiji na putu izgradnje demokratskog društva sa perspektivnom članstva u EU do 2025. godine.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • V

    18.06.2020 22:22
    Đilasodi...

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija