Udruženja biciklista pokrenula inicijativu za poboljšanje uslova za dvotočkaše u gradovima

Udruženja Ulice za bicikliste, Novosadska biciklistička inicijativa i "Vozi Ulice" iz Šapca započinju sa kampanjom za izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja u sklopu projekta "Bicikl je zakon".
Udruženja biciklista pokrenula inicijativu za poboljšanje uslova za dvotočkaše u gradovima
Foto: Pixabay
Neke od predloga usvojio je i Sekretarijat za saobraćaj grada Beograda, koji će Vladi Srbije takođe uputiti identične zahteve, sa idejom da se unaprede uslovi za vožnju i bezbednost biciklista u gradskoj sredini.
 
Predlozi biciklista odnose se na obavezno bočno rastojanje prilikom preticanja kako se niko ne bi oslanjao na slobodnu procenu vozača, te na regulisanje dvosmernog kretanja biciklista u jednosmernim ulicama.
 
Udruženja predlažu i proglašavanje pojedinih ulica za biciklističke jer su relativno kratke i nemaju visok protok automobila, kao i uvođenje autobuske (žute) trake za bicikliste u gradovima u kojima nije razvijena biciklistička infrastruktura, poput Beograda. 
 
Cilj ove inicijative je da se kroz konstruktivan dijalog sa predstavnicima Uprave saobraćajne policije i ostalim članovima radne grupe koja se bavi izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja dođe do kvalitetnijeg zakona koji će omogućiti pravni okvir da se poveća bezbednost biciklista, a samim tim i njihov broj na ulicama.
 
Ovim povodom, udruženja će 27. juna u 16:30h na Trgu Nikole Pašića u Beogradu organizovati biciklističku vožnju pod nazivom "Metar je bitan", a fokus će biti na rastojanju od jednog metra prilikom preticanja biciklista od strane motornih vozila u saobraćaju.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Luk

    25.06.2020 00:50
    Staze u centru nisu uopšte problem za bicikliste. To je većinom pešačka zona i samo je potrebno dozvoliti prolaz biciklima uz poštovanje prednosti pešaka. U svim manjim jednosmernim ulicama koje se ulivaju u pešačku zonu treba ograničiti brzinu i da postanu biciklističke, gde će biciklista da vozi sredinom ulice bez mogućnosti da ih motorno vozilo pretiče. Bez dece, nema budućnosti biciklističkog saobraćaja, zato se mora naći način da se deca na biciklu uključe u saobraćaj. Trenutno je takav zakon, da su deca od 8 do 12 godina gotovo potpuno isključena iz biciklističkog saobraćaja. Po zakonu do 8 godina možeš da ih voziš u dečjem sedištu, što je opet besmisleno jer sa oko 5-6 godina postaju prevelika za većinu sedišta. Prikolice za prevoz dece su zabranjene, a dete tek sa 12 godina u potpunosti može da se uključi u biciklistički saobraćaj. Moj sin će uskoro 7 godina, a već skoro 3 godine učestvuje u saobraćaju samostalno. Znači može, samo je pitanje kontrole i edukacije, u ovom slučaju roditelja, ali za neko sistemsko rešenje mora država da se umeša.
  • Sramota

    24.06.2020 21:40
    Centar bez staza
    Pre dve godine 2018. rekonstruisana je Mileticeva, Njegoseva, Zlatne grede, Pasiceva,.. Modene,.. U celom centru grada nisu napravili biciklisticke staze. Bezbedno je voziti bicikl koliko i leci na prugu.

    Vlast ne vidi dalje od nosa tj. od svog dzepa.. kako i gde da munu procenat na tenderu.
  • Bike

    24.06.2020 21:07
    Holandija
    Pošto se svi žalite na bicikliste, ne znam da li ste ikad bili u Švedskoj, Danskoj, Holandiji... Tamo je bicikli glavno prevozno sredstvo, ljudi su osvešćeni što se tiče zaštite životne sredine i sve je podređeno biciklistima. Jurcaju kao muve bez glave, pešaci se razbeže i niko se ne žali. A ovde u nedostatku biciklističkih staza, ne daj Bože, da se malo popneš na trotoar, da te ne bi kola udarila, voziš polako po trotoaru, pešaci već prevrću očima, cokću i pi*de što prolaziš tuda.
    Evo, izvinjavam se draga gospodo što se usuđujem da vozim stotinak metara stazom i što vas postojanje biciklista užasno iritira. Možda vam više odgovara da se gušite u smogu.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Poginuo pripadnik 63. padobranske brigade

Pripadnik 63. padobranske brigade Milan Stanković preminuo je večeras u vojnoj bolnici "Niš" od povreda zadobijenih danas tokom izvođenja padobranskog skoka na vojnom aerodromu u Nišu.