Neke od predloga usvojio je i Sekretarijat za saobraćaj grada Beograda, koji će Vladi Srbije takođe uputiti identične zahteve, sa idejom da se unaprede uslovi za vožnju i bezbednost biciklista u gradskoj sredini.
Predlozi biciklista odnose se na obavezno bočno rastojanje prilikom preticanja kako se niko ne bi oslanjao na slobodnu procenu vozača, te na regulisanje dvosmernog kretanja biciklista u jednosmernim ulicama.
Udruženja predlažu i proglašavanje pojedinih ulica za biciklističke jer su relativno kratke i nemaju visok protok automobila, kao i uvođenje autobuske (žute) trake za bicikliste u gradovima u kojima nije razvijena biciklistička infrastruktura, poput Beograda.
Cilj ove inicijative je da se kroz konstruktivan dijalog sa predstavnicima Uprave saobraćajne policije i ostalim članovima radne grupe koja se bavi izmenama Zakona o bezbednosti saobraćaja dođe do kvalitetnijeg zakona koji će omogućiti pravni okvir da se poveća bezbednost biciklista, a samim tim i njihov broj na ulicama.
Ovim povodom, udruženja će 27. juna u 16:30h na Trgu Nikole Pašića u Beogradu organizovati biciklističku vožnju pod nazivom "Metar je bitan", a fokus će biti na rastojanju od jednog metra prilikom preticanja biciklista od strane motornih vozila u saobraćaju.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 7
Luk
Sramota
Vlast ne vidi dalje od nosa tj. od svog dzepa.. kako i gde da munu procenat na tenderu.
Bike
Evo, izvinjavam se draga gospodo što se usuđujem da vozim stotinak metara stazom i što vas postojanje biciklista užasno iritira. Možda vam više odgovara da se gušite u smogu.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar