Pošte Srbije: Nije tačno da pošiljke nestaju; Carina: Pošiljke su isključivo u nadležnosti Pošte

Pošta Srbije demantovala je danas navode da pošiljke naručene preko interneta nestaju u Srbiji, a iz Uprave carina saopštavaju da se paketi komisijski otvaraju, u prostorijama koja su pod video nadzorom.
Pošte Srbije: Nije tačno da pošiljke nestaju; Carina: Pošiljke su isključivo u nadležnosti Pošte
Foto: 021.rs
Organizacija potrošača Efektiva objavila je da su joj se građani požalili da su cene pošiljki sa sajtova poput Aliekspresa iz Kine znatno poskupele zbog toga što paketi nestaju u Srbiji.
 
Pošta Srbije u saopštenju je istakla da se sve pošiljke, pa i one generisane internet trgovinom, prerađuju, distribuiraju i uručuju u skladu sa Zakonom o poštanskim uslugama, propisanim procedurama i rokovima dostave, po prispeću u Poštu Srbije i završenih carinskih postupaka.
 
Pošta je najavila i da će iskoristiti pravnu zaštitu protiv netačnih i uvredljivih objava organizacije Efektiva i "potonjih tendencioznih napisa i objava u pojedinim medijima".
 
Kako navode u ovom državnom preduzeću, ponovnim uspostavljanjem međunarodnog saobraćaja značajno su ubrzani i normalizovani tokovi transporta međunarodnih pošiljki, za razliku od vremena na početku pandemije, kada je transport bio u prekidu.
 
Carina: Od prijema do uručenja pošiljke su u prostorijama Pošte
 
Poštanske i ekspresne pošiljke, sve vreme, od prijema do uručenja, uvek se nalaze isključivo u prostoru javnog preduzeća Pošta Srbije ili prostorijama operatora, u koje carinici nemaju pravo samostalnog pristupa, saopštila je Uprava carina.
 
Navode da eventualno može biti reči o kašnjenju pošiljki, zbog obustave avio saobraćaja na samom početku pandemije. To je izazvalo kašnjenja dela međunarodnih pošiljki od oko tri meseca, pa se dešavalo da deo pošiljki poslatih iz Kine u februaru i martu do Srbije dođe u junu i julu.
 
Ukazujući da se ponekad građani žale da se u pošiljkama ne nalazi uvek ona roba koju su očekivali i da sumnjaju da je neko "prisvojio deo sadržaja", Uprava carina objašnjava da pakete komisijski otvaraju poštanski i carinski službenici, u prostorijama koja su 24 časa kompletno pokrivene video nadzorom.
 
"Poštanski službenik cariniku podnosi na uvid sadržaj paketa, radi uzimanja svih podataka potrebnih za carinjenje robe, posle čega se sadržaj najčešće vraća u istu ambalažu, osim u slučajevima kada je neophodna nova, a sve to se čini tako da ne dođe do vidne povrede omota ili sadržine pošiljke. Paketi se obavezno obezbeđuju unakrsnim povezivanjem kanapa, na čijim krajevima se stavlja poštanska plomba. U slučaju da pošiljka podleže naplati carinskih dažbina, na pošiljku se stavlja nalepnica 'Ocarinjeno' a ukoliko ne, nalepnica 'Oslobođeno od plaćanja carine'", navode u Upravi carina.
 
Podsetimo, Efektiva je navela da je iznos poštarine za robu koja se naplaćuje preko Aliekspresa drastično povećan zbog masovnih krađa pošiljki malih vrednosti na putu ka kupcu u Srbiji, zbog čega su kineski prodavci ustanovili da im se više ne isplati da srpskim kupcima jeftino šalju robu. O ovom problemu čitajte OVDE.

Komentari 175

  • A

    29.01.2024 07:39
    Gpc Beograd
    Ujak mi je poslao orglicu za poklon iz Britanije, stigla u Srbiju za 7 dana, i evo stoji u GPC Beograd od 22. Decembra..niko u postama mi ne daje odgovore..ima li neko bilo koji kontakt ili adresu gde mogu da idem da ih pritiskam za moj paket?
  • Vid

    31.12.2023 12:45
    banda lopovska
    Neverovatno je koliki su to lažovi, bez trunke stida prema građanima od kojih žive. Ono što mi je posebno upečatljivo uopšte ne pokazuju nameru ili želju da reše problem brže i sigurnije dostave paketa. Apsolitno ih ne zanimaju pritužbe građana da nešto nije uredu!
  • Zoi

    08.11.2023 19:32
    Lopovluk neviđeni
    U dva navrata me zvali iz poste za licno preuzimanje vise posiljki. Prvo su me pitali je l iz Kine?! Na moj odgovor da nije sve, da ima iz Belgije i Britanije, sluzbenica me odmeri, predade posiljke a da nisam ama bas nista potpisala pri preuzimanju. Na moje pitanje o potpisivanju pri preuzimanju reče da nema potrebe.
    I tako znaci, vec dva puta.
    Trenutno cekam posiljku iz Nemacke, narucenu pre mesec dana, trebalo je da DHL uruci, ali, gle cuda, preuzela Posta Srbije!Na ,,pracenju” stoji da je na carinjenju!
    Pitam se ko je za ovaj javasluk odgovoran?? Ko ce da odgovara za nerad?

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Srbija i Tuvalu ukidaju vize

Ministar spoljnih poslova Srbije Marko Đurić i premijer Tuvalua Feleti Teo potpisali su danas u Beogradu Sporazum dve vlade o ukidanju viza za nosioce običnih pasoša.