Najviše udesa bilo je 2017. godine, ali je najveći broj nastradalih bio pre dve godine, kad je poginulo 13 ljudi, piše Politika.
Te godine dogodila se nesreća u Donjem Međurovu kod Niša u kojoj je poginulo osam osoba, a povređeno 29.
Reč je o periodu od 2015. do 2019. godine, s tim što je statistika u 2015. beležila ove udese kao "međusobni sudar drumskog i železničkog vozila", a Agencija za bezbednost saobraćaja od 2016. godine analizira ove nesreće prema specifičnom mestu nastanka, a to su putno-pružni prelazi.
Od 2016. godine ukupno je na ovim prelazima poginulo ili povređeno 300 ljudi.
Agencija za bezbednost saobraćaja je pre dve godine radila studiju koja istražuje ponašanje i znanje učesnika u saobraćaju o pravilima na putno-pružnim prelazima.
"Analiza ponašanja vozača automobila pokazala je da se 93,5 odsto zaustavlja ispred prelaza i čeka da voz prođe, dok 6,4 procenta prelazi preko prelaza bez obzira na to što je zabranjeno. Od ukupnog broja vozača koji prelaze preko prelaza za vreme dok je uređaj aktiviran, njih 35 odsto obilazi polubranike koji su spušteni ili su u fazi spuštanja. Rezultati studije pokazali su da učesnici u saobraćaju imaju nizak nivo znanja o načinu funkcionisanja branika i polubranika, što bi mogao da bude važan faktor pri donošenju odluke o preduzimanju nebezbednih radnji pri prelasku preko pružnog prelaza", kaže Jasmina Milošević, direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja.
Biciklisti najčešće obilaze spuštene polubranike - 69 odsto, dok osam odsto njih prelazi dok traje spuštanje polubranika, a samo 23 odsto biciklista se zaustavlja i čeka da prelaz bude dozvoljen.
"Pešaci ne čekaju da prelaz bude dozvoljen, već obilaze polubranike osmatrajući nailazak voza. Motociklisti, slično kao biciklisti, u najvećem broju slučajeva obilaze spuštene polubranike", navodi Milošević za Politiku.
Poseban problem su pružni prelazi sa "pasivnom signalizacijom" gde ne postoje sredstva koja najavljuju dolazak voza, ali stoji znak "stop" na putu. Na takvim mestima 63,6 odsto vozača prelazi bez zaustavljanja vozila, 10,2 odsto ne smanjuje brzinu, a samo 36,4 odsto zaustavlja vozilo.
Stručnjaci agencije smatraju da je neophodno uticati na veći nivo edukacije vozača drumskih vozila, tako što bi predavači i instruktori u auto-školama posvetili ovoj temi posebna predavanja.
Posle nedavne tragedije na pruzi između Šapca i Brasine, u kojoj su poginuli supružnici, "Srbija kargo" i "Infrastruktura železnica Srbije" apelovali su na građane da poštuju saobraćajne propise i drumsku signalizaciju, navodeći da se na prugama Srbije nalazi 2.138 putnih prelaza i da su svi obezbeđeni bilo svetlosnom signalizacijom, bilo automatskih i polubranicima, mehaničkim branicima ili znacima drumske signalizacije, kao što su "Andrejin krst" ili znak "stop".
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 9
@vzr
Lajosp
Samo bahato‚‚
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar