Banke u Srbiji imale su obavezu da do 1. avgusta na svojim portalima objave obaveštenje za klijente o novom zastoju u otplati kredita.
Obaveštenje treba da sadrži informacije o početku primene i periodu trajanja moratorijuma, obračunu kamate, načinu otplate obaveza po prestanku moratorijuma, mogućim alternativnim načinima otplate obaveza, kao i reprezentativni primer iznosa obaveze pre i nakon prestanka moratorijuma.
Obzirom da su banke mogle već istog dana (27. jula) kada je Izvršni odbor Narodne banke Srbije usvojio propise kojima dužnicima omogućava da dodatno odlože obaveze po osnovu kredita, kreditnih proizvoda i lizinga, da na svojim sajtovima postave obaveštenje, tako su i klijenti već tada mogli da se izjasne da žele da nastave sa otplatom obaveza, odnosno odbiju moratorijum.
Ukoliko dužnik u roku od deset dana od dana objavljivanja obaveštenja o ponudi, tu ponudu ne odbije, smatraće se da je ponudu prihvatio.
Klijent banke može da odbije ponudu o moratorijumu elektronskim putem, putem redovne pošte, telefonom ili u poslovnim prostorijama banke, ali i da odustane od moratorijuma tokom njegovog trajanja, zahtevajući to od banke na isti način ili uplatom u celini dospele, a neizmirene obaveze, objasnili su u NBS.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 4
NemaPredaje
Neko
EvoOvako
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar