Kako navode
"Novosti", pod istim stepenom nadzora su podaci iz Fukcionalne analize republičkih inspekcija i geodete, pošto u Srbiji radi samo jedan geodetski inspektor. On bi u narednom periodu trebalo da dobije pojačanje - još deset kolega.
Pre godinu dana je Akcionim planom Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave predviđeno upošljavanje 1.272 republičkih inspektora do kraja 2021. godine. Sadašnjim tempom, plan će se teško ostvariti.
U Srbiji radi oko 2.400 republičkih inspektora i manje od 2.000 lokalnih. U Mreži inspektora Srbije kažu da je to tri, pa i četiri puta manje od evropskog proseka.
"Pre pet godina je počela reforma inspekcijskog nadzora, usvojen je novi zakon. Urađeno je dosta po pitanju samog inspekcijskog nadzora, ali je ostalo još da se radi na aspektu kapaciteta. Dozvoljeno je zapošljavanje 1.200 inspektora, ali je birokratija, pa i korona, usporila taj proces. Ovo nisu normalni uslovi rada i potrebno je hitno pristupiti angažovanju novih. Država je dozvolila da se inspektori prevedu u zvanja samostalnih savetnika, što donosi nešto veću zaradu. Koliko znamo, dosad su sistematizacije i angažovanje novih uradili u Ministarstvu državne uprave, nešto je radilo i Ministarstvo prosvete. Sada na tome radi Ministarstvo građevinarstva. Pripremaju konkurs za 50 novih inspektora. Čekamo formiranje Vlade i odmah ćemo tražiti da se taj posao uradi", objašnjava za "Novosti" predsednik Mreže Dragoman Paunović.
Do kraja prošle godine planirano je upošljavanje 300 novih inspektora. U inspekcije, međutim, nije stiglo toliko pojačanje.
"Plan za 2019. je delimično realizovan i primljeno je 120 novih inspektora, pre svega zbog spore administrativne procedure koja prethodi primanju u zvanje državnih služenika. Zato smo pokrenuli inicijativu za uspostavljenje novog službeničkog zvanja - inspektor. To bi, pored ostalih novih modela, omogućilo brži način regrutovanja u inspekcije. Novi inspektori su primljeni pre svega u inspekcije Ministarstva poljoprivrede, Ministarstava trgovine i turizma, manji broj u poresku i ostale inspekcije. Tokom 2020. godine sva ministarstva donela su nova akta o sistematizaciji koja podrazumevaju predviđeni broj inspektora. U toku su konkursi u nekoliko ministarstava i nadamo se uspešnoj realizaciji, uprkos vanrednoj situaciji koju imamo celu ovu godinu", objašnjavaju u Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave.
Trogodišnji plan za zapošljavanje novih inspektora usvojila je Vlada, a realizacija je na svakom pojedinačnom ministarstvu. U njih 13 postoje inspekcije.
Prosečna plata inspektora, navode u Mreži, iznosi oko 52.000 dinara. Uz dobijanje statusa samostalnog savetnika, zarada će im biti u proseku oko 62.000 dinara, ali su i dalje njihova primanja često nekoliko puta manja nego ljudima koje nadziru. U Ministarstvu državne uprave ističu da su svi inspektori koji ispunjavaju uslove prevedeni u samostalne savetnike.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 4
Vuk
E,
ili upravljač puta, da bi se stalo na kraj nesrećama na pp i utvrdila odgovornost za ljudske žrtve i materijalnu štetu. Ovako, i dalje će ljudi stradati, a niko neće biti kriv, ni železnica, ni upravljač puta, ni ministarstvo, samo neposredni učesnici u saobraćaju, što je nedopustivo.
Vlada
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar