Istraživanje su sproveli Centar za slobodne izbore i demokratiju (Cesid) i "Propulsion" u saradnji sa USAID-om.
"Oko 35 odsto ispitanih izjasnilo se da ne veruje ni jednom mediju, 24 odsto ima poverenja u portale, 17 odsto u društvene mreže, dok samo 19 odsto građana veruje sadržajima koje čuje na televiziji", rekao je Bojan Kačar iz Cesida.
On je istakao da je sport tema koja najviše zanima građane, a zatim kovid u trenutnoj situaciji, slede politika, moda i muzika. Ljudi dnevno provedu 81 minut slušajući radio, ali kako je rekao Klačar tu spada i sedenje na radnom mestu ili u kafiću, 67 minuta pretražuju internet, 77 minuta gledaju TV, 23 minuta listaju novine, dok čak 104 minuta provode na društvenim mrežama.
Televiziju gleda starija populacija, dok su mladi na društvenim mrežama, pre svega na Instagramu, a srednja generacija i stariji više koriste Fejsbuk, pokazalo je istraživanje.
Klačar je dodao da ispitanici smatraju da su zadovoljavajuće medijski i digitalno pismeni, svesni da nije dobro pročitati samo naslove, ali i bez volje da proveravaju podatke koje su pročitali.
"Najveći procenat građana ne zna da napravi blog, dve trećine i dalje plaća račune u banci lično, dok polovina ispitanih ne ume da napravi power point prezentaciju", rekao je Klačar.
Projekat o medijskoj i digitalnoj pismenosti biće nastavljen i narednih meseci, najavljeno je na konferenciji za novinare.
Komentari 6
Pera
Popmarković
Mile
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar