Država neće više biti vlasnik medija

Nacrt strategije razvoja javnog sistema informisanja u Srbiji do 2016. godine, koji je danas objavljen na sajtu Ministarstvu kulture, medija i informacionog društva, predviđa povlačenje države iz vlasništva u medijima, sprečavanje monopola i utvrđivanje ko je osnivač glasila.
Nacrt strategije razvoja javnog sistema informisanja u Srbiji do 2016. godine, koji je danas objavljen na sajtu Ministarstvu kulture, medija i informacionog društva, predviđa povlačenje države iz vlasništva u medijima, sprečavanje monopola i utvrđivanje ko je osnivač glasila.

Radna grupa za izradu Nacrta, kojim su definisani najvažniji pravci razvoja i unapređenja medijske scene i medijskog tržišta, predala je tekst Ministarstvu 1. juna, nakon čega će biti upućen na javnu raspravu.

Po završetku rasprave početkom jula, Ministarstvo će Vladi Srbije predložiti usvajanje teksta usaglašenog sa svim zainteresovanim stranama.

Prema mišljenju članova Radne grupe, država ne može biti vlasnik niti osnivač medija, osim Radiotelevizije Srbije i Radiotelevizije Vojvodine.

Srbija će se povući iz vlasništva nad javnim glasilima bez odlaganja, a najkasnije u roku od 18 meseci od dana usvajanja ove strategije, što podrazumeva privatizaciju ili konverziju državnog vlasništva u akcije i njihov prenos bez naknade.

Nacrt predviđa da se zna stvarni vlasnik pravnog lica koje je osnivač glasila i poreklo kapitala, kao i neophodnost da država sprečava nedozvoljenu medijsku koncentraciju.

Radna grupa navodi u Nacrtu da je finansiranje novinskih agencija iz javnih prihoda zabranjeno kao neprihvatljivo uplitanje države u medijsko tržište i uspostavljanje nelojalne konkurencije.

Javno preduzeće Novinska agencija Tanjug mora biti privatizovano u roku predviđenim Akcionim planom, tačnije 18 meseci od usvajanja Strategije.

Akcioni plan za sprovođenje Strategije, takođe, predviđa da se devet meseci od njenog usvajanja donesu novi zakoni za oblasti javnog informisanja i elektronskih medija.

Prema tom planu, u roku od 18 meseci biće sprovedena prodaja državnog udela u sredstvima javnog informisanja, kao i privatizacija lokalnih i regionalnih medija.
Kada je reč o elektronskim javnim glasilima, Nacrt predviđa reformu pravnog okvira kako bi se uskladio da procesom digitalizacije, slobodnu konkurenciju, kao i poštovanje zakona o oglašavanju.

Ostvarivanje javnog interesa u medijskoj sferi može se ostvariti smanjenjem PDV-a na prodaju štampe, servis novinskih agencija i medijskih sadržaja čija je produkcija finansirana državnim sredstvima, kao i smanjenjem, odnosno ukidanjem carina na repro-materijal i delove koji se ne proizvode u Srbiji.
  • 03.06.2011 19:48
    Dajte RTV i RTS privatnicima, pa da sj... i to!Ionako se retko koji vlasnik privatnih medija u Srbiji razume u taj posao.
  • Đole

    03.06.2011 19:02
    da,da....
    Propašće svi lokalni mediji ukoliko se prodaju našim hohštaplerima.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija