Prema onome što su novinari
Južnih vesti videli, jedan sloj asfalta je skinut i put se opet asfaltira.
Ovo je drugi put od otvaranja da se auto-put popravlja na "najtežoj, ali i najlepšoj deonici auto-puta kroz Srbiju", kako ju je predsednik Vučić opisao prilikom otvaranja. Asfalt je prvo "popustio" samo tri meseca od otvaranja.
Povodom druge popravke, iz Koridora su odgovorili da je reč o "radovima na otklanjanju uočenih nedostataka na kolovoznoj konstrukciji u garantnom periodu, na deonici Caričina dolina - tunel Manajle", pišu Južne vesti. Izvođač radova "Integral Inženjering" radove izvodi o svom trošku, jer je deonica u garantnom roku, navode iz Koridora.
Na pitanje da preciziraju da li to znači da je put, koji inače zovu najskupljom deonicom u Evropi, loše urađen i od nedovoljno kvalitetnog materijala, navode da za njih uzrok nije značajan, već samo da izvođač otkloni nedostatke.
"Utvrđivanje uzroka bi zahtevalo dodatno vreme i sredstva. Za Koridore Srbije je najbitnije da se uočeni nedostaci otklone na što brži i kvalitetniji način, kao i činjenica da smo od izvođača ishodovali produžetak garancije do kraja 2021. godine", saopštavaju iz Koridora. Šta posle 2021, nisu objasnili.
Dašić: U asfalt da se ugrađuju kvalitetni materijali, a ne političari
Građevinski inženjer iz Niša Danijel Dašić kaže za Južne vesti da je očekivano to što se dešava sa auto-putem kroz Grdeličku klisuru i da postoje dva razloga ponovnog asfaltiranja.
"Ja sam to prognozirao pre godinu dana kada su se prvi put pojavile pukotine koje su u međuvremenu sanirali. Postoje dva uzroka zašto se sada radi rekonstrukcija - prvi je nedovoljna debljina završnog sloja asfalta koji je debljine oko tri centimetra, a ne bi smelo da bude ispod 10, a drugi je neodgovarajući kvalitet završnog sloja asfalta, jer sam i nakon popravke mogao prstima iz asfalta da izvadim komadiće kamenog agregata koji povezuje bitumen i čini kompaktnu masu", kaže Dašić.
On deonicu kroz Grdeličku klisuru upoređuje sa deonicom Crvena reka - Čiflik kod Bele Palanke, gde se, kako kaže, isto tako radilo sitnim popravkama na račun izvođača, pa su na kraju morali da je kompletno obnove 2017. godine, a tu se i priča o garantnom roku pokazala kao neistinita.
"Suština je da u asfalt treba da se ugrađuju kvalitetni materijali, a ne političari, moraju da se poštuju norme i propisi, videlo se i prošle godine da put neće da potraje, pravo je pitanje ko će to da plati jer se priča o garantnom roku pokazala kao neistinita u slučaju Crvene reke - Čifluk. Nekoliko transfera je Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture imalo tadašnjem izvođaču radova za koje nismo mogli da dobijemo objašnjenje zašto se radi, a poklapali su se vremenski sa tom rekonstrukcijom", kaže Dašić.
A problem je, dodaje, i nedostatak nadzora. "Ako se jednostavnim uvidom na licu mesta vidi debljina asfalta, meni nije jasno koji nadzorni organ je primio tu deonicu kao korektno izvedenu i da li je bilo nadzora", kaže Dašić.
Prema njegovim rečima, pukotine mogu da utiču na kvalitet putovanja i ne mogu da izazovu veći problem, ali je poenta da smo za oko 400 miliona evra dobili bofl robu, preplatili je i čekali tri puta više nego što je trebalo, jer je put trebalo da počne da se pravi još 2013. godine, a da završi krajem 2015.
"Karakteristike infrastrukturalnih radova u Srbiji su nestručnost onih koji ne znaju da rade posao, neodgovornost onih koji znaju da rade, a ćute iz raznih razloga i bahatost jer, sve dok se to plaća novcem građana, oni nemaju nikakve sankcije zato što troše duplo više novca da bi nešto uradili kasnije nego što treba", zaključuje Dašić.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 21
pawlle
Petar Ilic
Zarazeni gastarbajte
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar