Kako javlja
N1, Dejan je veš-mašinu marke LG kupio u "Tehnomaniji" u februaru 2020. godine, da bi nedugo zatim, kako kaže, primetio da
"radne temperature ne odgovaraju deklaraciji proizvoda". To je, prema njegovim rečima, naročito bilo izraženo na programu "koton plus", gde po deklaraciji pranje treba da bude obavljeno na 60 stepeni Celzijusa.
"Ubrzo nakon što sam kupio mašinu primetio sam da praktično ne postoji razlika u temperaturi pranja između programa koji veš peru na 40 i na 60 stepeni. To sam ustanovio običnim pipanjem stakla na vratima mašine, što svakako ne može biti pouzdano. Zato sam uzeo čitač temperature ili 'thermocouple reader Omega HH21A Microprocessor Thermometer Type J-K-T' i postavio u bubanj žicu termopara tip T, da bih proverio temperaturu pranja na programima koje sam najčešće koristio", objašnjava Dejan za N1.
Ovaj Beograđanin kaže da ovlašćeni servis nije želeo da pošalje servisera da ustanovi temperaturu pranja. Zbog toga je to učionio sam, jer, kako kaže, ima adekvatan instrument za to, te je ustanovio da je realna temperatura pranja bila svega 35 stepeni. Sve vreme su se, kaže, pozivali na ispravnost uređaja, što se po njegovom mišljenju ne dovodi u pitanju, jer mašina pere veš, ali je problem saobraznost uređaja sa deklaracijom.
"Smatram da proizvođač takozvanim štedljivim mašinama manipuliše kupcima. Ako je za njih pranje od 1,5 sati na 35 stepeni i pranje od 50 minuta na 60 stepeni isto, onda to treba da objasne prilikom kupovine, ovako potrošači ne znaju sta kupuju. Temperatura na tom programu nije jedina problematična, merio sam je u nekoliko programa i nijedna ne odgovara temperaturama koje su naznačene u deklaraciji", tvrdi Dejan.
Napominje da je servisu poslao i video-klipove gde pokazuje trenutak kada se grejač isključio, sa temperaturom na displeju mašine, kao i kalibraciju instrumenta kojim je merena temperatura gde se vidi temperatura od 100 stepeni Celzijusa prilikom uranjanja senzora u ključalu vodu.
Na kraju, nakon Dejanovog insistiranja, stigao mu je i serviser, koji je proverio ispravnost temperaturnog senzora u veš-mašini. Dejan kaže da je serviser izmerio i temperaturu na spoljašnem zidu velikog bubnja i da je ona iznosila 33 stepena Celzijusa, ali da to nije ušlo u zapisnik. Na kraju je dobio odgovor da
"aparat radi u skladu sa proizvođačkim karakteristikama", prenosi
N1.
Potom je kontaktirao i radnju u kojoj je kupio veš-mašinu, tražeći zamenu, što u "Tehnomaniji" nisu želeli da urade. Obratio se i Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije, gde mu je rečeno da nađe veštaka. Tražio je, ali nije našao.
Pre nego što se obratio medijima, Dejan je svoj problem pokušao da reši i kroz najviše državne institucije, pa je pomoć u rešavanju problema zatražio od Ministarstva za trgovinu i turizam, kabineta predsednice Vlade Srbije Ane Brnabić, kao i od kabineta predsednika države Aleksandra Vučića.
Odgovor je dobio samo iz kabineta predsednika Srbije, gde mu je rečeno da je njegov dopis "primljen i uzet u razmatranje".
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 21
Milan
Bravo
pera
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar