Dejan je sa svojim problemom upoznao organizaciju Evropski glas potrošača u standardizaciji (ANEC), koja zastupa potrošački interes u stvaranju tehničkih standarda, kao i Evropsku organizaciju potrošača (BEUC), krovnu organizaciju za 44 udruženja iz 32 evropske države, koja zastupa potrošače pred institucijama EU i brani njihove interese, piše
N1.
"Smatram da naša država i mi kao nacija pripadamo Evropi, koju smatram svojom kućom. Obratio sam se institucijama Evropske unije zbog nezainteresovanosti odgovornih za zaštitu potrošača u Srbiji, kao i nedostatka zakona koji zaista vode ka rešavanju problema potrošača na najefikasniji način", rekao je Dejan za N1.
"Srbija nije članica Evropske unije, ali jeste uvoznik različitih evropskih proizvoda. Zbog toga nemam nameru da molim instituciju zaštite potrošača EU za pomoć i zaštitu, već da podelim problem s kojim se susrećemo sa proizvodima koji su napravljeni u EU", naveo je u obraćanju evropskim udruženjima potrošača.
"Ušteda energije može biti postignuta na različite načine, a jedan od njih je smanjenje temperature pranja. Moja merenja tokom četiri programa pranja pokazala su da deklarisana temperatura u Uputstvu za upotrebu ili oznaci na displeju mašine nije dostignuta", naveo je u dopisu. Dodao je da "to navodi na zaključak da energetska efikasnost ide nauštrb kvaliteta pranja, dok s druge strane potrošači ne znaju nista o energetskoj efikasnosti u odnosu sa kvalitetom pranja".
"Postavio sam to pitanje ovlašćenom servisu i prodavcu u mojoj zemlji, a odgovor je bio da mašina radi po propisu i da je ispravna, što ja i nisam dovodio u pitanje", istakao je ovaj Beograđanin u pismu evropskim organizacijama potrošača.
Generalni sekretarijat predsednika još "razmatra slučaj"
Podsetimo, Beatović je u februaru ove godine kupio veš-mašinu, da bi nedugo zatim, kako kaže, primetio da "radne temperature ne odgovaraju deklaraciji proizvoda".
"Ubrzo nakon što sam kupio mašinu primetio sam da praktično ne postoji razlika u temperaturi pranja između programa koji veš peru na 40 i na 60 stepeni. To sam primetio najpre pipanjem stakla na vratima mašine, a zatim sam uz pomoć mernog instrumenta ustanovio da je realna temperatura pranja umesto deklarisanih 60 bila svega 35 stepeni Celzijusa", objasnio je.
U nameri da izgura pravdu, više puta se bezuspešno obraćao ovlašćenom servisu, prodavnici i domaćim organizacijama za zaštitu potrošača, a svoj problem pokušao je da reši i tako što se obratio Ministarstvu trgovine, kancelariji premijerke i kabinetu predsednika Srbije.
Odgovor je dobio samo iz Generalnog sekretarijata predsednika Vučića, gde mu je još 28. septembra rečeno da je njegov dopis "primljen i uzet u razmatranje". U nameri da proveri dokle se stiglo sa "razmatranjem dopisa", N1 se obratio sekretarijata predsednika, ali odgovor još nije stigao.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 14
Lajos Pete
Mohican
šumar
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar