Beograđanin pravdu zbog veš-mašine, posle Vučićevog kabineta, traži u Briselu

Beograđanin Dejan Beatović, koji je pažnju javnosti privukao nakon što je objavljena priča o njegovom višemesečnom nastojanju da dokaže da veš-mašina koju je platio 50.000 dinara ne pere veš na temperaturama koje garantuje proizvođač, odlučio je da ode korak dalje, pa se obratio i evropskim organizacijama za zaštitu potrošača.
Beograđanin pravdu zbog veš-mašine, posle Vučićevog kabineta, traži u Briselu
Foto: Pixabay
Dejan je sa svojim problemom upoznao organizaciju Evropski glas potrošača u standardizaciji (ANEC), koja zastupa potrošački interes u stvaranju tehničkih standarda, kao i Evropsku organizaciju potrošača (BEUC), krovnu organizaciju za 44 udruženja iz 32 evropske države, koja zastupa potrošače pred institucijama EU i brani njihove interese, piše N1.
 
"Smatram da naša država i mi kao nacija pripadamo Evropi, koju smatram svojom kućom. Obratio sam se institucijama Evropske unije zbog nezainteresovanosti odgovornih za zaštitu potrošača u Srbiji, kao i nedostatka zakona koji zaista vode ka rešavanju problema potrošača na najefikasniji način", rekao je Dejan za N1.
 
"Srbija nije članica Evropske unije, ali jeste uvoznik različitih evropskih proizvoda. Zbog toga nemam nameru da molim instituciju zaštite potrošača EU za pomoć i zaštitu, već da podelim problem s kojim se susrećemo sa proizvodima koji su napravljeni u EU", naveo je u obraćanju evropskim udruženjima potrošača.
 
"Ušteda energije može biti postignuta na različite načine, a jedan od njih je smanjenje temperature pranja. Moja merenja tokom četiri programa pranja pokazala su da deklarisana temperatura u Uputstvu za upotrebu ili oznaci na displeju mašine nije dostignuta", naveo je u dopisu. Dodao je da "to navodi na zaključak da energetska efikasnost ide nauštrb kvaliteta pranja, dok s druge strane potrošači ne znaju nista o energetskoj efikasnosti u odnosu sa kvalitetom pranja".
 
"Postavio sam to pitanje ovlašćenom servisu i prodavcu u mojoj zemlji, a odgovor je bio da mašina radi po propisu i da je ispravna, što ja i nisam dovodio u pitanje", istakao je ovaj Beograđanin u pismu evropskim organizacijama potrošača.
 
Generalni sekretarijat predsednika još "razmatra slučaj"
 
Podsetimo, Beatović je u februaru ove godine kupio veš-mašinu, da bi nedugo zatim, kako kaže, primetio da "radne temperature ne odgovaraju deklaraciji proizvoda".
 
"Ubrzo nakon što sam kupio mašinu primetio sam da praktično ne postoji razlika u temperaturi pranja između programa koji veš peru na 40 i na 60 stepeni. To sam primetio najpre pipanjem stakla na vratima mašine, a zatim sam uz pomoć mernog instrumenta ustanovio da je realna temperatura pranja umesto deklarisanih 60 bila svega 35 stepeni Celzijusa", objasnio je.
 
U nameri da izgura pravdu, više puta se bezuspešno obraćao ovlašćenom servisu, prodavnici i domaćim organizacijama za zaštitu potrošača, a svoj problem pokušao je da reši i tako što se obratio Ministarstvu trgovine, kancelariji premijerke i kabinetu predsednika Srbije.
 
Odgovor je dobio samo iz Generalnog sekretarijata predsednika Vučića, gde mu je još 28. septembra rečeno da je njegov dopis "primljen i uzet u razmatranje". U nameri da proveri dokle se stiglo sa "razmatranjem dopisa", N1 se obratio sekretarijata predsednika, ali odgovor još nije stigao.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Lajos Pete

    10.11.2020 23:22
    Ves masina
    Imao sam ves masinu Gorenje koji je "setao" i pored svih mogucih podesavanja ,nivelisanja ! Na trci put izasla komisija -dvoje pregledali -napravili zapisnik, i Posle !6-Sesnaest meseci upotrebe dobio dopis :Vracuju pun iznos koji sam platio ! Bez obaveza da kod njih kupim drugu,No KUPIO sam OPET GORENJE !
  • Mohican

    10.11.2020 16:34
    @ Realista
    Stvar je malo kompleksnija, ne znamo tačne detalje slučaja jer ne možemo da pročitamo tačnu proceduru ni program koji ovaj čovek koristi i sasvim je moguće da ima faličan komad međutim LG veš mašina kompenzuje toplotu vode sa svojim načinom ubrizgavanja vode i rada samog bubnja u Cotton modu, Cotton eco i još nekim osnovnim modovima. Modovi za alergije i jos pat njih sa leve strane točka koriste pravu temperaturu na 60 stepeno kao i mod za pranje na pari ako model ima tu opciju. Jednostavno ovo ne bi prošlo na zapadu na ne pere kako treba a pre svega u SAD. Na sajtu SAD čak i stoji objašnjenje kako veš mašina kompenzuje toplotu vode u nekim modovima. Još jednom sasvim je moguće da čovek ima pokvarenu mašinu i ne bi me za tren začudilo da se svi redom prave blesavi i da neće da mu zamene pokvareni proizvod.
  • šumar

    10.11.2020 16:06
    a kako je on to izmerio temperaturu za vreme pranja(merio na staklu od vrata,što je potpuno netačno) jedino tačno je da ubaci bežičnu sondu u bubanj pa onda da izmeri

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

RTS podneo krivičnu prijavu zbog blokade

RTS je podneo krivičnu prijavu Prvom osnovnom javnom tužilaštvu u Beogradu protiv NN lica zbog blokade objekata RTS-a u Takovskoj i Aberdarevoj ulici i na Košutnjaku.