Sve više građana poverenje daje nezavisnim medijima

Poverenje u medije i dalje je nisko, ali raste broj građana koji nezavisne medije prepoznaju kao značajne izvore informisanja, kao i podrška koju su građani starosti 25-55 godina spremni da im pruže, zaključak je istraživanja "Ponašanje publike i efekti kampanje za podršku nezavisnim medijima".
Sve više građana poverenje daje nezavisnim medijima
Foto: Pixabay
Najnovije istraživanje stavova građana Srbije otkriva da 38 odsto ispitanika smatra nezavisne medije važnim izvorom informacija, dok je 18 odsto spremno i da ih finansijski podrži, što je za sedam odsto više nego 2019. godine.
 
Nedavno završena kampanja "Podrži medije – Nezavisni mediji zavise od tebe", organizovana u okviru USAID-ovog Projekta jačanja okruženja za održivost medija pokrenula je novi talas dijaloga o ulozi nezavisnih medija u informisanosti građana Srbije, pritiscima pod kojim redakcije ovih medija rade, ali i spremnosti građana da finansijski podrže te medije kroz sve popularnije modele pretplate i članstva, višekratnih ili jednokratnih donacija.
 
Istraživanje sprovedeno u oktobru ove godine otkriva da su građani spremniji da podrže rad nezavisnih medija. Za razliku od 2019. godine, kada je čak 79 odsto građana odgovorilo da ne bi novčano podržalo rad ovih medija, danas je taj broj značajno manji – njih 64 odsto. 
 
Isto istraživanje pokazuje da da bi građani u proseku bili spremni da izdvoje 866 dinara za podršku medijima, a da su omiljene forme finansijske podrške donacije (43 odsto) i pretplata (24 odsto).
 
Na pitanje zašto bi podržali rad lokalnih i nezavisnih medija, građani najčešće kao razlog navode to da se ti mediji bave temama koje su ispitanicima važne i interesantne (28 odsto), te da im ovi mediji omogućavaju pristup informacijama koje nemaju drugi mediji (11 odsto).
 
Istraživanje daje zanimljiv uvid i u značajne promene u navikama izazvane globalnom pandemijom novog koron avirusa: danas 43 odsto ispitanika bira online plaćanje, kao preferiran model finansijske podrške, za razliku od prošlogodišnjih 18 odsto.
 
Istraživanje "Ponašanje publike i efekti kampanje za podršku nezavisnim medijima" sproveo je CESID u saradnji sa agencijom Communis, za USAID-ov Projekat jačanja okruženja za održivost medija, tokom oktobra 2020. godine, na 1.015 ispitanika starosne dobi 25-55 godina, na teritoriji Srbije.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • milicica

    20.11.2020 17:57
    mislim
    da nema nezavisnih novina ili medija u Srbiji jer su svi za nekog zbog finansiranja i postojanja i ostajanja opredeljeni. Postoje samo mediji koji su ostrasceno na strani finansijera i istina ih ne zanima samo pljuvanje, oni isto koji su na strani vlasti i opet pljuvanje ali suprotne strane i nekolicina koretnih kao recimo 021.
  • Nikolaj

    20.11.2020 15:39
    Neko više neko manje
    Svi mediji se "kunu" u nezavisnost , a to nije niko od njih. Em već dugo vremena nema novinara od integriteta, em svi vole da iskrivljuju činjenice bilo na stranu vlasti ili opozicije. A posebno vole da cenzurišu.
  • Vilenjak

    20.11.2020 14:21
    Nevladini
    Da ne uvažavam 021 ne bih ga čitao niti išta komentarisao. Sasvim objektivan i neopredeljen nije - ko jeste? Ne delim (sasvim) ni političko opredeljenje koje 021 zastupa. Korektan je koliko je moguće. Inače, bolji je izraz "nevladini" - "nezavisni" je vredjanje zdrave pameti. Nije valjda da 021 niko ne finansira i ne odredjuje mu uredjivačku politiku.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija

Odbijena tužba Kurira protiv KRIK-a

Privredni apelacioni sud potvrdio je prvostepenu odluku i odbio tužbu koju je izdavač Kurira podneo protiv KRIK-a optužujući ih da su nelojalna konkurencija i da urušavaju ugled tog tabloida.