"Kada je reč o naknadi za monitoring kvaliteta goriva koju obračunavaju proizvođači i uvoznici goriva, njena posledica je da Srbija ima visokokvalitetno gorivo koje ne zaostaje po kvalitetu za gorivom u zemljama EU", rekao je Stojanović Tanjugu.
Takođe, dodaje da od 2014. godine Srbija markiranjem goriva prenosi gorivo iz sivih u legalne tokove i da je država tako prihodovala u budžet 400 miliona evra.
"Tako da je ta naknada, koju obračunavaju proizvođači i uvoznici, više nego opravdana", istakao je on.
Navodi i da naknada za energetsku efikasnost, koja se obračunava od prošle godine, predstavlja deo sredstva koji će se u vidu podsticaja isplaćivati građanima za smanjenje potrošnje energije u stanovima.
Napominje da se često u javnosti čuje pitanje da li će na tržištu nafte doći do povećanja cena, ali da se za to ne mogu dati projekcije, jer politika cena u Srbiji zavisi od uvoza i cena nafte na svetskom tržištu.
Od oktobra cena naftnih derivata raste i taj porast je do 80 odsto na svetskom tržištu, "dok je cena nafte u Srbiji skočila samo za devet do 11 odsto", istakao je Stojanović i napomenuo da je do toga došlo zato što sada postoji veća tražnja zbog povećanih privrednih aktivnosti na svetskom nivou.
Kaže i da su zemlje OPEK-a smanjile ponudu nafte na tržištu i da je zato došlo do poskupljenja.
"Srbija samim tim ne može da izbegne to poskupljenje. Takođe, kada komentarišemo cenu derivata u Srbiji, prosečna cena nafte za barel je sa 42,60 dolara skočila na 69 dolara, što je poskupljenje od 17 dolara", navodi Stojanović.
Sagovornik Tanjuga dodaje da ne treba smetnuti s uma da je prošle godine došlo do značajnog sniženja cene nafte. Nafta je imala rekordni minimum tokom pandemije, kaže i dodaje da je na tržištu dolazilo do poremećaja koji su se manifestovali povećanjem cena u krajnjoj maloprodaji.
"Ukoliko do kraja godine proizvođači sirove nafte odreaguju i uspostave balans sa adekvatnom potražanjom derivata nafte odnosno benzina i dizela, doći će u tom slučaju i do normalizacije i stabilizacije cene goriva", naveo je Stojanović.
Kaže da se zato ne očekuju veća iskakanja, ali i da Srbija ne može da utiče na cene pošto zavisi od uvoza nafte.
Podsetimo da cene goriva u Srbiji konstantno rastu već nekoliko meseci unazad, te vozači na domaćim putevima plaćaju jedan od najskupljih dizela u Evropi. Našu poslednju analizu možete čitati
OVDE.
Inače, već godinama se ukazuje da su akcize na gorivo u Srbiji previsoke, što dodatno opterećuje krajnje potrošače. O problemu visokih akciza više smo pisali
OVDE.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 38
brka
u bosni krs od goriva al mnogo jeftin... i auto gume i....... al kod nas kvalitet rodjaci
Aleksandar
Frilenser
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar