Polovina vozača ne poštuje ograničenje brzine

Prekomerna i neprilagođena brzina predstavlja osnovni uzrok gotovo svakog trećeg smrtnog ishoda u saobraćajnim nezgodama širom sveta.
Polovina vozača ne poštuje ograničenje brzine
Foto: Pixabay (ilustracija)
U Evropi, skoro 50 odsto poginulih čine ranjivi učesnici u saobraćaju - pešaci, biciklisti i motociklisti, i oni najčešće stradaju u sudaru sa motornim vozilima.
 
Brojne studije i statistike ukazuju da se u proseku 40-50 odsto vozača motornih vozila ne pridržava propisanih ograničenja brzine.
 
Vozači muškog pola, mladi vozači, kao i oni pod uticajem alkohola i drugih psihoaktivnih supstanci češće učestvuju u saobraćajnim nezgodama izazvanim neprilagođenom brzinom.
 
Sa svakim povećanjem brzine vozila za jedan km/h, mogućnost nastanka saobraćajne nezgode veća je za četiri do pet odsto.
 
Smanjenjem brzine vozila smanjuje se i rizik da neko od učesnika u saobraćaju, pre svega pešaci, bude povređen ili smrtno strada prilikom udara vozila. Pri udaru vozila koje se kreće brzinom od 30 km/h verovatnoća preživljavanja osobe koju je vozilo udarilo iznosi 99 odsto, dok pri brzini od 50 km/h sat ona iznosi manje od 80 odsto.
 
Šesta Globalna UN nedelja bezbednosti na putevima, koja se obeležava od 17. do 23. maja ove godine, ističe prednost i potrebu za ograničenjem brzine i poziva donosioce odluka širom sveta da se zauzmu za ograničenje brzine od 30 km/h u urbanim sredinama - pre svega onim gde ljudi žive i rade, a deca uče i igraju se.
 
Ulice sa tzv. "malim brzinama", odnosno "zone 30", čine gradove ne samo bezbednim s aspekta manjeg broja povređenih i umrlih, već i zdravijim jer podstiču aktivne vidove transporta poput pešačenja i vožnje bicikla, doprinose očuvanju i poboljšanju životne sredine, kao i sveukupnom boljem kvalitetu života u gradovima.
 
Stokholmska Deklaracija iz 2020. godine koju su usvojile vlade širom sveta, između ostalog poziva da se bezbednost saobraćaja fokusira na ulice u kojima ljudi žive i rade, i u skladu sa brojnim dostupnim dokazima, ističe da je ograničenje brzine od 30km/h u zonama gde se motorni saobraćaj meša sa ranjivim učesnicima u saobraćaju mera koja znatno doprinosi poboljšanju bezbednosti u saobraćaju u urbanim sredinama.
  • tesla

    17.05.2021 12:09
    za 10-15 godina ćemo se svi voziti autonomnim vozilima kojima će upravljati softver, neće više biti retardiranih vozača, prekoračenja i sličnog, vozačke, kazneni poeni, sve ide u istoriju
  • Aca

    17.05.2021 11:58
    Stručna analiza i obrazloženje
    Neka neko stavi na uvid analizu i obrazloženje na osnovu čega su određene brzine za puteve. Kojom metodologijom je određena brzina od 50km/h za određene puteve i ko je autor tih analiza.?
    Bulevari od 3 trake da li ispunjavaju uslove za brzine od 50 km/h.?
    Ili ispunjavaju bezbedonosne uslove za veću
  • g pen

    17.05.2021 11:23
    Eh, da je samo olgranicenje brzine. Sta bi sa uslovnim skretanjem, zmigavcima, odstojanjem, kojom trakom se pretice, cemu sluzi zuto na semaforu...? Kupuju se fakultetske diplome, pomislite samo sta je sa auto skolama. Da li vam je sada jasna bahatost na putevima? Najgori ste.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija