U Evropi, skoro 50 odsto poginulih čine ranjivi učesnici u saobraćaju - pešaci, biciklisti i motociklisti, i oni najčešće stradaju u sudaru sa motornim vozilima.
Brojne studije i statistike ukazuju da se u proseku 40-50 odsto vozača motornih vozila ne pridržava propisanih ograničenja brzine.
Vozači muškog pola, mladi vozači, kao i oni pod uticajem alkohola i drugih psihoaktivnih supstanci češće učestvuju u saobraćajnim nezgodama izazvanim neprilagođenom brzinom.
Sa svakim povećanjem brzine vozila za jedan km/h, mogućnost nastanka saobraćajne nezgode veća je za četiri do pet odsto.
Smanjenjem brzine vozila smanjuje se i rizik da neko od učesnika u saobraćaju, pre svega pešaci, bude povređen ili smrtno strada prilikom udara vozila. Pri udaru vozila koje se kreće brzinom od 30 km/h verovatnoća preživljavanja osobe koju je vozilo udarilo iznosi 99 odsto, dok pri brzini od 50 km/h sat ona iznosi manje od 80 odsto.
Šesta Globalna UN nedelja bezbednosti na putevima, koja se obeležava od 17. do 23. maja ove godine, ističe prednost i potrebu za ograničenjem brzine i poziva donosioce odluka širom sveta da se zauzmu za ograničenje brzine od 30 km/h u urbanim sredinama - pre svega onim gde ljudi žive i rade, a deca uče i igraju se.
Ulice sa tzv. "malim brzinama", odnosno "zone 30", čine gradove ne samo bezbednim s aspekta manjeg broja povređenih i umrlih, već i zdravijim jer podstiču aktivne vidove transporta poput pešačenja i vožnje bicikla, doprinose očuvanju i poboljšanju životne sredine, kao i sveukupnom boljem kvalitetu života u gradovima.
Stokholmska Deklaracija iz 2020. godine koju su usvojile vlade širom sveta, između ostalog poziva da se bezbednost saobraćaja fokusira na ulice u kojima ljudi žive i rade, i u skladu sa brojnim dostupnim dokazima, ističe da je ograničenje brzine od 30km/h u zonama gde se motorni saobraćaj meša sa ranjivim učesnicima u saobraćaju mera koja znatno doprinosi poboljšanju bezbednosti u saobraćaju u urbanim sredinama.
Komentari 9
tesla
Aca
Bulevari od 3 trake da li ispunjavaju uslove za brzine od 50 km/h.?
Ili ispunjavaju bezbedonosne uslove za veću
g pen
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar