Roditelji i nastavnici dece sa smetnjama u razvoju: Onlajn nastava nije prilagođena našim potrebama

Skoro četiri petine nastavnika i roditelja dece sa smetnjama u razvoju smatra da onlajn nastava tokom pandemije koronavirusa nije bila prilagođena njihovim potrebama.
Roditelji i nastavnici dece sa smetnjama u razvoju: Onlajn nastava nije prilagođena našim potrebama
Foto: Pixabay
Ovo su pokazali rezultati su četvrte ankete kojom Nova ekonomija istražuje posledice zdravstvene krize na obrazovanje.
 
U uzorku ispitanika se nalazilo preko 80 odsto nastavnika i nešto manje od 20 odsto roditelja, koji su najčešće žalili na nedostatak opreme za izvodjenje nastave na daljinu (oko 27 odsto svih odgovora), kao i na nedovoljnu informatičku pismenost.
 
Sledeći najdominantnije problem bio je obaveza poštovanja epidemioloških mera (tačno 19 odsto odgovora), ali se gradjani žale i da deca nisu dobijala prilagođen materijal za učenje.
 
"Ne znam ni na koji način bi bila primerena", jedan je od odgovora. "Ne mogu sva deca da prate onlajn nastavu. Na decu sa autizmom niko nije mislio. Mada obrazovanje za njih nije bolje ni van pandemije", smatra drugi roditelj.
 
Ispitanici u istraživanju Nove ekonomije navode i da je prilagođenost nastave i nastavnog materijala posebnim okolnostima zavisila od predavača, ali i da je deci bila potrebna socijalizacija. Svoja iskustva su podelili i oni čija deca zbog smetnji uopšte nisu mogli da prate nastavu. 
 
"Ne znam što da radim, niko ne zna šta treba da radim. Psihijatar, defektolog i pedagog kažu:'Vidi šta on može', ali ja ne znam šta on može", navodi jedan od roditelja-ispitanika.
 
Kao i u ovom primeru, većina ispitanika, preko tri četvrtine, žali se da nisu imali kome da se obrate za dodatnu podršku, a nadpolovična većina nije prijavila nikakve pozitivne utiske vezane za nastavu iz perioda pandemije.
 
Spremnost roditelja na saradnju i njihovo razumevanje situacije je više ispitanika navelo kao pozitivno iskustvo iz kriznog perioda.
 
"U prošloj školskoj godini deca su odmah pokazala visok nivo empatije i počela da sarađuju, zajednički su izvršavali domaće zadatke i pružali podršku međusobno. Ove školske godine to se dešava daleko manje, kao da su izgubili osećaj međusobne povezanosti", ocenjuje jedan od predavača.
 
Originalan tekst čitajte na sajtu Nove ekonomije.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Majka deteta sa auti

    25.05.2021 14:10
    Sta je sa srednjim skolama?
    Uskoro ce srednja skola postati obavezna kao danas osnovna.
    Nema dovoljno srednjih strucnih skola za SVU decu koja rade po IOP 2.

  • Mk

    20.05.2021 07:30
    Ni redovna skola nije prilagodjena njihovim potrebama. Cela inkluzija je nakaradno uvedena da se skresu troskovi tamo gde netreba. Kada je uvodjenje inkluzije bilo jos u razradi otvorena su odeljenja inkluzije i defektologije na fakultetu . Sva ta deca koja su zavrsila taj smer su trebala biti zaposlena po zabavistima i skolama kao obavezni kadar koji ce sedeti i raditi taj odgovoran posao sa decom . Umest toga ucitelje,vaspitacice,nastavnike su poslali na seminar od 45 minuta u 4 navrata po ceni od 60e po seminaru.Druga velika greska sto ne postoji strucna komisija koja odredjuje da li je dete sposobno za inkluziju vec je ta odluka na roditeljima koji nisu merodavni. Na tim seminarima niko nista vazno naucio nije , bacene su pare, nastavnici ,ucitelji i vaspitaci ne mogu i ne znaju da rade sa takvom decom a ucen kadar sedi na biro ili radi sasvim nesto trece. Sto se tice dr Milan P. gresi vecina sto lose misli o toj skoli. Skola je vrhunski organizivana i opremljena i zvrlju polu prazna i pored vrhunskig kadra posto su svi pohrlili da upisu decu u redovnu skolu iako tamo ne dobijaju ni tracak onog sto im je potrebno.
  • Dada

    19.05.2021 22:45
    Nisu sva deca sa posebnim potrebama za skolu Milan Petrovic.Ima dece koja su sa cerebralnom paralizom ali mentalno su ok.takvoj deci nije tamo mesto.Imala sam prilike da udjem u tu skolu i tamo su sva deca mentalno zaostala.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija