Time je, kako navode
Novosti, otklonjen propis, koji je izazvao pravu buru u javnosti, i rešen potencijalni problem za mnoge vlasnike polovnjaka.
Pravilnikom o podeli motornih i priključnih vozila je bilo predviđeno da za automobile uvezene u Srbiju posle 1. marta 2014. godine važe rigorozniji uslovi za merenje emisije izduvnih gasova, nego za one koji su prvi put registrovani u našoj zemlji pre tog datuma. To bi značilo da se za dva ista vozila primenjuju različiti kriterijumi, u zavisnosti od trenutka kada su ušli na srpsko tržište.
Vlada Marinković iz Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda (NATEP), kaže da njihova organizacija ima potvrdu Ministarstva saobraćaja da će izmeniti ove odredbe koje su unosile nejasnoću.
On ocenjuje da su ispravno postupili što su, uzimajući u obzir mišljenje relevatnih stručnjaka i institucija, doneli takvu odluku.
"Kada je u pitanju merenje emisije izduvnih gasova, gledaće se godina proizvodnje, a podatak o tome kada je vozilo prvi put registrovano u Srbiji neće biti uopšte bitan. Dakle, vozila treba da ispoštuju propisane granične vrednosti u odnosu na godinu proizvodnje. Ti kriterijumi u Pravilniku predstavljaju minimalne uslove i oni su blaži u odnosu na one koji su fabrički predviđeni", navodi Marinković za "Novosti".
Automobili koji su napravljeni bez katalizatora, kako naglašava, ne treba da ga imaju i moći će da se registriju dokle god se održavaju u ispravnom stanju.
S druge strane, vlasnici automobila koji su neovlašćeno prepravljali svoje vozilo skidanjem lambda sonde, katalizatora i DPF filtere, delova koji su bitni za prečišćavanje od štetnih materija, imaće problem na tehničkom pregledu.
"Poslednjih desetak godina je gotovo nemoguće da se uveze vozilo kome nedostaju ovi delovi, jer Agencija za bezbednost saobraćaja proverava da li auto odgovara potpuno proizvodnim karakteristikama iz svog sertifikata COC (sertifikat of komformiti)", kaže Marinković.
Inače, ove elemente su vlasnici često skidali, jer su im pravili problem u vožnji, ako se zapuše ili su dotrajali i oštećeni. U nekim slučajevima su to radili i zato što su mogli da ih prodaju za stotinak evra.
Marinković navodi da se očekuje da će od 5. jula biti spremno oko 500 stanica za tehnički pregled koje su opremljene za rad po novim propisima, a da je u ovom trenutku aktivno oko 1.200.
"Svi koji predaju zahtev za otvaranje do tog datuma, imaće rok od 180 dana za proveru da li ispunjavaju zahteve. Ministarstvo unutrašnjih poslova je procenilo da će do kraja godine sigurno biti u funkciji oko 700 do 750 linija, što oni smatraju minimumom koji je dovoljan za normalan rad. Prema mišljenju naše asocijacije, optimalan broj bi bio 1.000, jer nijedan sistem ne može da radi pod maksimalnim opterećenjem", kaže Marinković.
Neće se meriti ni ovalnost kočnica
Odredba o merenju ovalnosti kočnica na tehničkom pregledu, čija primena je trebalo da počne od 5. jula, biće odložena ili ukinuta , kaže Marinković.
Bilo je predviđeno da ta vrednost mora da bude manja od 20 odsto po točku da bi vlasnici mogli da registruju auto, jer bi se u suprotnom tretirao kao neispravan.
Stručnjaci su upozoravali da je postavljena granica veoma rigorozna i da ne bi mogao da je ispoštuje ogroman broj vozila.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju -
LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
Komentari 22
Драгољупче
realno
"Relikvija socijalizma, da vam država obezbedi da kupite novi auto?"
- Tako što će uspostaviti zdrave ekonomske odnose, uskladiti parametre vrednovanja rada i robe.
"Kako država vama da obezbedi da se školujete za dobro plaćeno zanimanje?"
- Tako što će obezbediti besplatno školovanje, ne samo načelno, nego praktično, (besplatne knjige, basplatne upise i sve ostalo što je potrebno za školovanje a učenici sami plaćaju)
" I još jedna stvar, auto je luksuz"
- Odavno auto više nije luksuz.
Drug Alexa
Mislim da je to očekivanje nerealno, ako se interpretira doslovno. Kako država vama da obezbedi da se školujete za dobro plaćeno zanimanje? Kako država da vam obezbedi da budete izuzetni u svom poslu? Kako država da vam obezbedi da budete dobro plaćeni za taj posao?
To je sve na čoveku pojedinačno. Ali složiću se da je uloga države da napravi teren, jednaka pravila igre za sve i čuva fer plej, te u tom smislu država to treba da obezbedi i u tim uslovima verujem da bi većina imala za novi auto. I još jedna stvar, auto je luksuz, auto nije podrazumevan i kao takav, mora da zadovoljava najviše standarde bezbednosti i zaštite okoline. I ta sva kola na kraju imaju neki tehnološki vek trajanja
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar