Prevoznici: Zbog kolapsa na granicama vozači odlaze, a i investitori će nas napustiti

Na graničnom prelazu Kelebija sa Mađarskom prethodnih dana bio je totalni kolaps, a kolona teretnjaka kilometrima dugačka.
Prevoznici: Zbog kolapsa na granicama vozači odlaze, a i investitori će nas napustiti
Foto: 021.rs
Vozači se hvataju za glavu, jer više ni sami ne znaju kada će saobraćaj na granici da se normalizuje i da li će i na koji način njihove nedaće moći trajno da se reše. Kako piše Politika, u Udruženju za međunarodni transport priznaju da je čekanje na graničnim prelazima, ovog puta na Kelebiji, hronični problem, a posebno je izražen otkako je Hrvatska 20. maja donela odluku o prekategorizaciji puteva.
 
Neđo Mandić, predsednik udruženja, naglašava da su slike sa kolonama kamiona na teretnim terminalima u Srbiji uobičajene, iako je taj problem u suštini lako rešiv.
 
– U poslednjih desetak godina imamo kolone nekad pet, nekad 10 kilometara, pa i više, a čekanje na prelazima često bude duže i od 24 sata. Sada se sve to još više pogoršalo, jer je nedavno na snagu stupio hrvatski pravilnik koji je ograničio kretanje nekim njihovim putevima. Time je iz igre izbačen granični prelaz Bačka Palanka – Ilok. Teretnjaci koji su do sada išli tuda, njih od 300 do 400 dnevno, sada se preusmeravaju na druge prelaze, Batrovce, Horgoš, pa i na Kelebiju gde je ovih dana veći zastoj. To onda zaista komplikuje stvari – objašnjava Mandić.
 
Navodi da, ukoliko se ovakav trend nastavi, prevoznici će potpuno nestati, jer nema nijednog vozača koji želi da čeka na prelazima. To mu nije moguće platiti. On je tu da bi vozio robu, ne da bi čekao. Zato će, naglašava on, mnogi otići iz zemlje, trbuhom za kruhom, ali posledice zbog svega toga neće osećati samo vozači i prevoznici generalno, već i domaća privreda.
 
– Investitori će nas takođe napustiti, ukoliko se nešto ne preduzme. Jer, uzalud su pokretali proizvodnju ako roba iz Srbije ne može da stigne na vreme do EU – navodi Mandić za Politiku i podseća da na ovaj način indirektno posledice trpe i Severna Makedonija, Bugarska, Turska, delimično i Grčka.
 
Rešenje problema je, dodaje, lako. Udruženje koje on predvodi već je organizovalo razgovore sa ovdašnjim i inostranim ministarstvima na tu temu, ali volje za rešenje očito nema.
 
– Na graničnom prelazu za sada imamo jednu kolonu kamiona i jednu vagu. Kada bi se obezbedile po dve vage, čekanje na prelazima bilo bi upola manje. Rešenje je i u organizovanju smenskog rada, povećanju plata carinika, a sva ta novčana ulaganja su ipak manja u odnosu na gubitke privrede koji nastaju zbog ovakvih zastoja. Jer, sa 7.000 pređenih kilometara mesečno, umesto sa 15.000 koliki je prosek evropskih prevoznika, nemoguće je ostvariti valjane prihode – uveren je predsednik udruženja.
 
On otkriva i da su se sa kolegama iz Hrvatske u načelu već dogovorili oko rešenje ovog problema, ali od tada ništa konkretno nije preduzeto. Ista situacija je i sa Mađarskom. Ipak, njihovi granični organi su poseban problem, dodaje Mandić, jer već nekoliko godina, tvrdi on, namerno rade usporeno.
  • Milorad

    07.06.2021 07:33
    Milorad
    Kinezi prevoze kontenere maršutnim vozovima i nemaju primedbu, postoji mogućnost rolo vozova kojim se prevoze kamioni tako bi se rasteretili drumovi ali bi putari izgubili mnogo ko tu ima interesa...

  • Profi Vozac

    06.06.2021 23:23
    I treba da odu
    Minimalac imamo kao spremacice sramota, a vi da ocete da resite to resili bi za 24h nego vama to odgovara to mi svi znamo
  • Glisic slobodan

    05.06.2021 21:08
    Nije granica problem vec ti mandicu i tebi slicni koji necenite vozaca ispisi svoju biografiji i moral pa da vide ljudi ko si tebi je uvek neko drugi kriv a za dzep se nehvatas vozaci u srbiji su robovi

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija