"Najpre krećemo od toga da on mora da ima ispravnu opremu za spasavanje, pojaseve, prsluke za spasavanje, zatim mora da ima hidrantsku mrežu, mora da ima pumpu ukoliko dođe do prodora vode. Potpuno ispravnu instalaciju i da gorući materijali budu premazani, a da premazi budu protivgorući", objašnjava za
RTS Slobodan Milošević, direktor Uprave za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu.
Propisi su jasni, ali ih ne poštuju svi. Inspektori zatiču različite nepravilnosti.
"Najčešći problem je da mnogi splavovi nemaju važeću plutajuću dozvolu ili da nemaju ovlašćeno lice da obavlja nadzor nad tim splavom", kaže Božidar Jagodić, načelnik odeljenja inspekcije za bezbednost plovila u Beogradu.
Da bi jedan splav bio registrovan i da bi dobio plutajuću dozvolu, potrebno je da ispunjava niz tehničkih uslova propisanih zakonom. Prisustvo mornara u ovakvim objektima je obavezno 24 sata, prenosi RTS.
U zavisnosti od prekršaja, predviđene kazne su od 10.000 do 100.000 dinara za fizička lica i 200.000 do 2.000.000 dinara za pravna.
"Uprava za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu je u susret ovoj sezoni u proteklom periodu uradila flajer koji na sebi sadrži sva uputstva koja treba da ima jedan splav", kaže Slobodan Milošević. Flajeri će se deliti vlasnicima splavova, zaposlenima i građanima.
Komentari 10
Đura
Milo
brka
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar