Kako najavljuju za Danas, uskoro će taj zahtev uputiti nadležnima.
Ovo je treća školska godina kako se sprovodi reforma u srednjim školama, koja je više puta bila na meti kritika, a primedbe na račun "reformisane" nastave istorije sada iznose i profesori ovog predmeta, ukazujući na opasnost da istorijsku svest mlade generacije, umesto škole, formira ulica, štampa, politika, interesne grupe ili međunarodni faktori, piše Danas.
"Dete koje ne poznaje opštu i nacionalnu istoriju postaje laka meta za sve zloupotrebe koje savremeno društvo nosi. Kako zaštiti decu od narastajućeg antisemitizma i neonacizma ukoliko ne znaju ni šta ti pojmovi znače", pitaju se autori peticije.
Oni smatraju da se šteta koja je napravljena može već sada lako izmeriti i statistički, a to ilustruju podatkom da sa teritorije Beograda nijedan učenik iz prvog, drugog i trećeg razreda gimnazije nije uspeo da se plasira na ovogodišnje Republičko takmičenje iz istorije.
Plasiralo se, kažu, samo šest učenika iz četvrtog razreda gimnazije koji su poslednja generacija koja uči po nereformisanom programu Isto je i sa srednjim stručnim školama gde se iz prvog razreda nije plasirao niko, a iz drugog sedam đaka.
Stanje nije bolje ni u ostalim krajevima Srbije.
Potpisnici peticije ističu da je reformom nastave istorije umesto hronološkog principa uveden tematski, po kome, kako kažu, ne uče ni studenti istorije, prenosi Danas.
Šta to praktično znači pojašnjavaju na primeru sadržaja jednog od novih udžbenika istorije za treći razred gimnazije:
"Naši učenici prvo nauče ratovanje Srbije i Crne Gore u Balkanskim ili Prvom svetskom ratu, a tek nakon toga, praktično u drugom polugodištu, uče oslobađanje od osmanske vlasti, nastanak i izgradnju srpske države. To je potpuno besmisleno! Da ne govorimo da se isti paradoks proteže na sve epohe opšte i nacionalne istorije. Tako se Napoleonovi ratovi uče pre Francuske revolucije, a ideje prosvetiteljstva, koje su temelj pomenutih događaja, na kraju reformisanog sadržaja u poslednjoj nastavnoj temi. Paradoksalno, ali Drugi svetski rat se uči pre nacizma i fašizma", obrazlažu autori peticije.
Oni se slažu da je reforma školstva neophodna, ali smatraju da će ovakva kakva je, naneti nenadoknadivu štetu budućnosti naše zemlje.
"Naši reformatori su doveli do toga da se istorija kao nastavni predmet ukida u srednjim stručnim školama. Umesto da se fond časova nastave istorije povećava, on se smanjuje ili u potpunosti ukida. Istovremeno, uvode se na mala vrata neki novi predmeti (Religija i civilizacija, Osnovi geopolitike i drugo) istrgnuti iz gradiva istorije, koje ne predaju istoričari", ističu profesori.
Komentari 13
Niko bitan
Theo
Siromašnijim slojevima treba onemogućiti pristup mehanizmima razumevanje manipulacije njihovim pristankom. Kvalitet obrazovanja nižih društvenih slojeva treba da bude što slabiji ili ispod proseka, da bi ponor između obrazovanja viših i nižih slojeva ostao nepremostiv.
Dakle, obrazovanje je jako oružije vlasti. To se već godinama koristi i ima rezultata, deca nam liče kao da su kopirana, čast izuzecima. To je i cilj vlasti pa, prosvetni sektor ne treba kritikovati, oni to rade iz straha.
Marija
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar