Od dežurnih se očekuje da znaju u koje vreme najkasnije treba da budu u školi za ispit ili, na primer, šta treba da urade ukoliko direktor osnovne škole, kao predsednik školske komisije, dođe u ispitnu salu, sedne i posmatra kako đaci rešavaju zadatke, piše
Politika.
Na to pitanje na testu koji rešavaju ovih dana traži se da obeleže ispravan odgovor, a među ponuđenima su da će direktora zamoliti da napusti prostoriju ili da neće uraditi ništa. Tu je i pitanje kako dežurni nastavnik treba da postupi ukoliko osmak kasni na ispit 20 minuta, a mogućnosti od kojih je samo jedna ispravna su: da đaka prvo pošalje kod direktora, da učeniku dozvoli da uđe u ispitnu salu, da mu test i na kraju još 10 minuta za rad ili da ga pošalje kući.
Za prosvetne radnike koj su pažljivo pročitali uputstva i odgledali video-snimke koje su dobili u okviru obuke za dežuranje ovakva su pitanja ponižavajuća, baš kao i to što se od njih traži da ove testove uopšte rešavaju. Isto tvrde i oni kojima je trebalo deset i više pokušaja da ovu kratku završnu onlajn proveru prođu bez greške.
Test za dežurne nastavnike do četvrtka je položilo 11.800 zaposlenih u školama, prosečan broj pokušaja da zadatke reše besprekorno bio je 11,8. U sredu i četvrtak broj pokušaja da se uspešno reši test smanjen je na 5,8.
Drugačiji test za supervizore uradilo je ispravno oko 3.000 ljudi, podaci su iz evidencija Zavoda za unapređivanje obrazovanja i vaspitanja, koja i realizuje ovu obuku.
Iz Ministarstva prosvete su precizirali da su u saradnji sa ZUOV-om predvideli obuke za dežurne nastavnike, supervizore, obuke za pregledanje testova, kao i za predsednike školskih komisija u okviru kojih će svi oni dobiti bodove od stručnog usavršavanja. A da bi dobili uverenje, neophodno je da polože i test na kraju obuke, pojašnjavaju nadležni.
- Kao supervizor tri dana završnog ispita moraću da otputujem možda 20 kilometara u neku školu, na primer, gde budem raspoređen i, budući da ni taj moj odlazak, ni eventualno prekovremeno zadržavanje, nema ko da plati, izmislili su ovo stručno usavršavanje. Da ono ne bi bilo prazno, smislili su da ono što sam naučio iz datih materijala testiraju. U suštini, pitanja su vrlo glupava, pa i ponuđeni odgovori. Na primer "da okrenemo predsednika školske komisije ili načelnika školske". A kako da ga okrenem, ulevo ili udesno? - kaže za Politiku Milan Jevtić, profesor istorije u Srednjoj stručnoj školi u Kragujevcu ne krijući da je test za supervizore prošao iz trećeg pokušaja.
- Više od toga, ne razumem kako od mene može da se očekuje da nešto uradim, a da mi osnovno sredstvo, kojim to treba da radim, nisu obezbedili. Tu mislim na obavezu da snimim otvaranje kesa sa ispitnim materijalom i da video klip prosledim u okviru izveštaja nadležnima. A šta ako nemam telefon s kamerom? Ove obuke i testiranja zaista jesu sitnica, ali koliko je u poslednjih deset godina raznih sitnica nabačeno na naša leđa? Toliko da zbog još jedne sitnice nezadovoljstvo koje tinja može da proključa - navodi Jevtić.
Komentari 20
Evo ja sam
Bojanp
To dosta govori o indijancima koji ga rešavaju.
pera mitic
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar