Dug niškog aerodroma i dalje postoji: Beograd može da drži u šaci svaku vlast u Nišu

Pre tačno tri godine, vlast u Nišu predala je Vladi Srbije apsolutna prava nad svojim aerodromom usred njegove ekspanzije, pod objašnjenjem da loše posluje i da jedino tako mogu da ga spasu.
Dug niškog aerodroma i dalje postoji: Beograd može da drži u šaci svaku vlast u Nišu
Foto: Pixabay (ilustracija)
Listom su zvaničnici ubeđivali građane da će predajom aerodroma biti poništen dug u milijardama dinara, koji Niš ima prema Ministarstvu odbrane. Taj dug, prema poslednjim raspoloživim informacijama i dalje postoji, a sve su glasnije sumnje da će svaku narednu lokalnu vlast - Beograd, pod pretnjom naplate, držati u šaci, prenosi N1.
 
Ponos Nišlija ponovo je sredinom poslednje decenije postao njihov aerodrom. Veoma brzo, ponos im je pogažen. Baš tako su mnogi u Nišu doživeli odluku gradske skupštine, donetu 22. juna 2018, kojom je upravljanje i vlasništvo preduzeća i zemljišta predato Republici Srbiji.
 
Ostao je dug nastao prema Ministarstvu odbrane na osnovu ugovora iz 2010. godine. Tada je Niš postao vlasnik zemljišta oko aerodroma, koje je pre tri godine vratio Republici.
 
Zvaničnici su tada obećavali da će dug biti poništen, podseća direktor Nacionalne koalicije za decentralizaciju Mladen Jovanović.
 
"Pa su o tome pričali još ‘dobrih’ godinu dana dok (bivša ministarka saobraćaja) Zorana Mihajlović nije u februaru 2019. ‘stavila tačku’ na to i rekla: ‘Ne, dug neće biti oprošten'", ističe Jovanović.
 
I odmah su podgrejane stare sumnje – da je ograničenje razvoja aerodroma u Nišu posledica koncesije nad beogradskim aerodromom.
 
Tačka na te sumnje nikada nije stavljena, a novinarka Vesna Radojević podseća da one utemeljenje mogu naći i u pojednim izjavama zvaničnika.
 
"Mi smo imali jednu potvrdu, stidljivu, doduše, ministarke Zorane Mihajlović da u ugovoru stoji da se neće razvijati previše aerodromi u radijusu od 100 milja, čini mi se", kaže Radojević za N1.
 
Uoči burne sednice niške skupštine – 22. juna pre tri godine, isti sastav lokalne samouprave hvalio se i formalno dobrim poslovanjem aerodroma. Šest meseci ranije, Gradsko veće je čak usvojilo i plan razvoja sa brojnim ulaganjima, bez spominjanja promene vlasništva.
 
"To isto Gradsko veće, dva meseca kasnije, i to u roku od četiri dana otkako je izašao famozni zaključak Vlade, kaže da niški aerodrom nikako ne može da opstane, iako četiri godine ima pozitivan poslovni rezultat. Bukvalno, Gradskom veću su bila potrebna četiri dana da spakuju sva dokumenta", navodi Mladen Jovanović.
 
Čemu tolika žurba – javnosti zvanično nikada nije rečeno, a niški parlament je glasao u senci protesta.
 
I tako je sada "Konstantin Veliki" pod upravom republičkog preduzeća sa više manjih i slabo razvijenih aerodroma u zemlji. Po pitanju duga ništa se ne događa, ali se u Nišu "nagađa" da je famozni "aerodromski dug" potencijalna omča svakoj narednoj lokalnoj vlasti.

Teme

NIŠ
  • Djuri

    12.07.2021 14:53
    Sramota
    Gde je Medjunarodni aerodrom Novi Sad! Nije ga Tito napravio?Zato cete praviti u Trebinju sram vas bilo,Grad od pola miliona drugi po velicini,a gospoda prave u Krusevcu ,Trebinju(u drugoj drzavi).
    Ovo u Nis je iz Sfrj pa ima ga da se zloupotrebljava.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija