Na tehničkom pregledu gužva zbog "povratnika", česti verbalni sukobi

Termin za tehnički pregled vozila čeka se i po nedelju dana, a gužve su napravili tzv. povratnici.
Na tehničkom pregledu gužva zbog "povratnika", česti verbalni sukobi
Foto: 021.rs (Ilustracija)
To su vozači koji padnu na proveri ispravnosti auta i imaju rok od tri dana da otklone nedostatke kako ne bi ponovo plaćali pregled. A, takvih je više od polovine.
 
Neki se vraćaju i više puta, pišu Novosti. Na pojedinim beogradskim linijama dolazi i do verbalnog sukoba ove dve kategorije vozača oko termina.
 
Većim gužvama doprinosi i duže trajanje provere, od 50 minuta do sat vremena, a negde i duže. Takva situacija je od 6. jula, kada je počela primena novih pravila i snimanje kompletnog toka pregleda što je znatno usporilo čitav proces.
 
Vozači u najvećem broju slučajeva padaju zbog sitnijih nedostataka kao što su neispravan migavac na retrovizoru, treće stop svetlo, zadnji brisač, nedostatak tečnosti za šoferšajbnu.
 
Stručnjaci ističu da je značajno da vlasnici na svojim vozilima sami poprave sve vidljive mane pre nego što dođu na proveru da se ne bi vraćali više puta. Siniša Todorović, koji radi na jednoj beogradskoj tehničkoj liniji, ističe da se kod njih na termin uglavnom čeka od četiri do sedam dana.
 
"Mnogi žele da dovezu vozilo i da ostave na čekanju, ali to ne prihvatamo, moramo da obezbedimo termine za povratnike i to je stvorilo gužve. Teško je uklopiti one koji dolaze na prvi put zakazan pregled sa povratnicima koji imaju rok od tri dana za popravku da ne bi plaćali ponovo pregled 6.000 dinara. Tu često bude problematičnih situacija i dolazi do verbalnog sukoba između njih", zaključio je Todorović.
 
On ističe da se u proseku polovina vozila vrati kao neispravna da popravi nedostatke, a oko 30 odsto njih to uspe i da uradi u tom roku. Navodi da je bilo situacija da dođu posle sedam-osam dana i bune se zašto moraju da plaćaju ponovo.
 
"Stalno zovu da pitaju šta treba da bude ispravno da bi prošli, kažemo im da sve što postoji na vozilu mora da bude pregledano", ističe Todorović.
 
"Sve što i sami vide treba da poprave pre nego što dođu".
 
Moglo bi se reći da je Milan Stevanović prošao "pakao" na tehničkom pregledu u jednom manjem mestu u Srbiji, jer je čitav proces koji uključuje i vraćanje vozača da popravi nedostatke kod majstora, trajao šest sati.
 
Kako Stevanović ističe za "Novosti", na istoj stanici već poslednjih desetak godina radi proveru ispravnosti i nikada nije bilo nikakvih problema, jer je auto u odličnom stanju i redovno ga održava.
 
"Došao sam u 8:30 a završio u 14:30 časova i za to vreme su me više puta slali kod majstora da popravljam određene nedostatke. Prvo su ustanovili da nema tečnosti za stakla. Kada sam to ispravio i vratio se, utvrdili su da na zadnjem sedištu nema trećeg naslona za glavu u sredini, što retko koji auto ima. I taj problem sam rešio. Zatim su mi rekli da nije dobar broj na motoru i pitali da li sam ga menjao. Bio sam potpuno iznenađen, ali su brzo zaključili da je sve u redu", rekao je on.
 
Kada je na kraju ušao na liniju napravili su izveštaj da brisač na zadnjem retrovizoru nema pun hod, da prednji farovi nemaju maglenke i da ne radi treće stop svetlo na zadnjim vratima. Otišao je odmah da sve popravi. Kako ističe, majstori su mu rekli da maglenke nisu ni predviđene fabrički za njegov auto, ali i to je uradio i vratio se istog dana na ponovnu proveru i konačno, prošao tehnički.
 
Biće bolje kad se ljudi naviknu
 
Vlada Marinković iz Nacionalne asocijacije tehničkih pregleda ističe da vozači moraju da shvate da ako dođu na tehnički sa neispravnim autom, neće proći.
 
"Tačno je da uglavnom padaju na manjim nedostacima, ali kontrolori, uz svu dobru volju, ne smeju da puste vozilo koje je neispravno" kaže Marinković.
 
On kaže da trenutno ima oko 1.000 linija koje rade i ocenjuje da će se situacija i po pitanju gužvi i navikavanja ljudi na nove uslove tehničkog vrlo brzo stabilizovati. Kako dodaje, već je bolje nego što je bilo na početku.
OBRATI PAŽNJU! Osvežili smo platformu sa muzičkim kanalima, a preko koje možete slušati i Radio 021. Preporučujemo vam novu kategoriju - LOUNGE, za baš dobar užitak i relax tokom dana. Vaš 021!
  • Mamislav Tatić

    26.01.2022 09:57
    ...
    Sve i da se istraje na ovim kriterijumima, jedino što ćemo imati za rezultat su parkinzi prepuni krševa koji više ne mogu ni da se upale.
  • Goran

    22.07.2021 23:02
    Meka za marvelzacije
    Ovo je postala Meka za kontrolore. Sve ono za sta mogu da vas vrate ili puste sada vam kazu MOZE DA SE PROGURA ali to kosta.
    Onaj ko je tehnicki neispravan rado daje 50 do 100 € i miran je godinu dana. Onaj ko nezeli kao covek sa blagom linijom na kucistu pozicije ako ne stigne da odradi platice ponovo TP. Dilema da li biti ispravan ili da se PROGURA.
  • МилеНС

    22.07.2021 15:58
    21. век
    Један, само један дан блокаде свих техничких прегледа и проблеми са бесмисленим изговорима за враћање ће бити отклоњени!
    4 године стар ауто, задња магленка пластика тек, тек напрсла види се бедна линија само, нема рупе, нема оштрих ивица, ради најнормалније и само када се укључи, ауто враћен... 4 године стар ауто је "технички неисправан" због линије на магленки која се користи годишње користи свеукупно можда 1% времена.
    Али нема ко да блокира... све неке кесе које не смеју, друкаре које би одмах дојавиле ботовима и пандурима за план и зато тишина тамо.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna

Ostalo iz kategorije Info - Srbija